Zavřít

TISKOVÁ MAPA: Nová ŠKODA Octavia RS - Nejrychlejší Octavia všech dob

11. 07. 2013

Kategorie: OCTAVIA III

Mladá Boleslav/Goodwood, 11. červenec 2013 – S novou generací modelu ŠKODA Octavia RS pokračuje česká automobilka ve své modelové ofenzivě. S maximální rychlostí 248 km/h se novinka chlubí pomyslným titulem nejrychlejší sériová Octavia všech dob. Dravé linie liftbacku i kombi korespondují s výkonnými a současně úspornými motory a moderní technikou. Sportovní potenciál nových modelů RS přitom neubral nic z vynikajících vlastností, kterými disponuje Octavia třetí generace jako taková. Spolu s jízdní dynamikou získají majitelé vozu Octavia RS maximální funkčnost, dostatek místa, příkladnou úroveň bezpečnosti, moderní asistenční systémy a vynikající poměr ceny a nabízené hodnoty. Prodej třetí generace modelů Octavia RS a Octavia Combi RS odstartuje v červenci.
„Nová ŠKODA Octavia RS je dynamická a přitom neuvěřitelně praktická. Jak liftback, tak i kombi stanovují nová měřítka mezi sportovními variantami vozů ve své třídě a současně navazují na úspěchy modelů RS značky ŠKODA," říká předseda představenstva ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. Jako nejrychlejší Octavia všech dob představuje novinka nejen vrchol nejprodávanější modelové řady vozů ŠKODA, ale je také oslavou 112leté sportovní historie mladoboleslavské značky. „Nová Octavia RS přitom nabízí všechny kvality třetí generace modelu: dostatek místa, vysokou funkčnost, precizní dílenské zpracování, moderní bezpečnostní a komfortní asistenční systémy, nízkou spotřebu, čistý design a vynikající poměr ceny a nabízené hodnoty," dodává Winfried Vahland.

Jméno Octavia se během uplynulých 17 let stalo synonymem pro „kus auta navíc". V této tradici pokračuje i nová Octavia RS. „Přijíždí auto plné superlativů - nejlepší Octavia RS, kterou jsme kdy vyrobili: je nejrychlejší a současně nejúspornější, největší, nejprostornější, nejbezpečnější, nejkomfortnější a nejpraktičtější. V nové generaci modelu Octavia RS se snoubí síla, technika a užitná hodnota. Je to perfektní vůz pro všední den i pro volný čas," říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast technického vývoje.

Nové motory – vyšší výkon a nižší spotřeba

Pod kapotou nové generace modelu ŠKODA Octavia RS může být jeden ze dvou dvoulitrových čtyřválců přeplňovaných turbodmychadlem: benzinový o výkonu 162 kW (220 k), nebo naftový o výkonu 135 kW (184 k). V porovnání s předchůdkyní mají motory novinky až o 10 % vyšší výkon při současném snížení spotřeby až o 19 %. Systém Start-Stop a rekuperace brzdné energie jsou součástí standardní výbavy. Každý z obou motorů může být spřežen buď s manuální převodovkou, nebo dvouspojkovým ústrojím DSG; v obou případech je pro jízdu vpřed k dispozici šest převodových stupňů.

S benzinovým motorem 2,0 TSI/162 kW (220 k) akceleruje Octavia RS z 0 na 100 km/h za pouhých 6,8 sekundy. Liftback se šestistupňovou manuální převodovkou je tak mezigeneračně o 0,4 sekundy rychlejší. Maximální rychlost je 248 km/h, tedy o šest kilometrů v hodině více než u druhé generace. I přes vyšší výkon je nový benzinový motor s manuální převodovkou o 17 %, resp. 1,3 l/100 km úspornější než tomu bylo u jeho předchůdce. V kombinovaném režimu spotřebuje nová Octavia RS pouze 6,2 l benzinu na 100 km. Emise CO2 klesly o 33 g na 142 g/km.

Vyšším výkonem a nižší spotřebou se vyznačuje také nový vznětový motor 2,0 TDI/135 kW (184 k). Z 0 na 100 km/h zrychlí naftová Octavia RS za 8,1 sekundy, ručička rychloměru se zastaví na hodnotě 232 km/h. S karoserií liftback a manuální šestistupňovou převodovkou spotřebuje v kombinovaném cyklu pouze 4,6 l nafty na 100 km při emisích CO2 119 g/km. To představuje zlepšení o 19 %.

Sportovní podvozek, řízení s variabilním převodem a uzávěrka diferenciálu XDS jako součást standardní výbavy

Nová ŠKODA Octavia RS je standardně vybavena sníženým, sportovním podvozkem. V porovnání s běžným modelem je podvozek snížený o 15 mm. Precizní vedení předních kol zajišťuje přední náprava typu MacPherson s trojúhelníkovými spodními rameny. Vzadu má vůz víceprvkovou nápravu.

Standardem je rovněž elektronická uzávěrka diferenciálu XDS, integrovaná do elektronického stabilizačního programu ESC. Zlepšuje trakci předních kol a potlačuje sklon k nedotáčivosti při rychlém průjezdu zatáčkou. Výsledkem je sportovnější chování vozu a jeho rychlejší a preciznější vedení.

Na lepší ovladatelnosti a agilitě se podílí také řízení s variabilním převodem, vůbec poprvé použité v mladoboleslavském voze. To řidič ocení především v rychlých zatáčkách, kde díky variabilnímu převodu nebude muset tolik přehmatávat.

Sportovní charakter na první pohled

Z nové generace modelu ŠKODA Octavia RS vyzařují emoce na první pohled. Aniž by designéři použili přehnaně expresivní tvarosloví, linie liftbacku i kombi prozrazují sportovní geny.

Čelní pohled zaujme kombinací charakteristické masky chladiče a nově tvarovaného nárazníku s výrazným nasávacím otvorem s voštinovou strukturou. V nárazníku, jehož spodní hranu lemuje spojler, jsou také zasazeny mlhovky v designu RS. Jejich optickou protiváhou jsou standardě dodávané bi-xenonové světlomety s integrovaným LED světlem pro denní svícení. Sportovní vyznění korunuje plaketa RS na masce chladiče.

Z bočního pohledu upoutá silueta se sníženou světlou výškou. Sportovní vzhled vozu podporují nejen energicky tvarované proporce s vysokou linií Tornádo a ostrými, precizními hranami, ale také detaily v podobě červeně lakovaných brzdových třmenů. Na síle a energickém vystupování přidává novince mezigenerační nárůst rozměrů při zkrácení předního převisu. Ve srovnání s předchůdkyní je nová Octavia RS delší (liftback o 88 mm, kombi o 86 mm) a širší (o 45 mm). Současně se o 102 mm prodloužil i rozvor.

Sportovní esprit se odráží také v paletě kol z lehké slitiny. Designéři pro třetí generaci modelu Octavia RS navrhli hned čtyři originální disky ve velikostech 17", 18" a 19". V souladu s novým designovým jazykem vynikají výrazným vzhledem, optickou lehkostí, ostrými hranami a precizním zpracováním až do posledního detailu. V základním provedení přijíždí nová Octavia RS na sedmnáctipalcových kolech Dorado obutých do pneumatik rozměru 225/45 R17. Alternativou jsou 18" kola Gemini a Pictoris s pneumatikami 225/40 R18. Kola Gemini jsou volitelně ve dvou barvách: stříbrné a antracit. Vrcholem nabídky jsou černě lakované 19" ráfky Xtrem z kolekce ŠKODA Originálního příslušenství.

Zádi modelů Octavia RS a Octavia Combi RS dominují masivní černý difuzor a nad ním umístěný reflexní pruh. Spolu s atypicky tvarovanými nerezovými koncovkami výfuku jsou oba prvky nezaměnitelnými znaky nejrychlejšího sériového modelu Octavia všech dob. Zadní sdružené svítilny s typickým designem ve tvaru písmene C, jsou standardně vybavené LED technikou. Od běžného provedení se Octavia RS odlišuje spoilerem na odtrhové hraně víka zavazadlového prostoru. Pro potřeby modelu Octavia Combi RS byl standardní střešní spojler zvětšen.

V interiéru nové generace modelů ŠKODA Octavia RS a Octavia Combi RS dominuje černá barva. V tomto odstínu je čalounění stropu, ale také potahy nově navržených sportovních sedadel řidiče a spolujezdce, dodávaných v kombinaci látka/kůže, popř. na přání jako celokožená. Standardem je sportovní tříramenný volant, potažený perforovanou kůží s šedým, nebo červeným prošitím. Prošívaná kůže je také na hlavici řadicí páky a madle ruční brzdy. Prahové lišty a pedály jsou z ušlechtilé oceli. Sdružený panel přístrojů s barevným displejem Maxi DOT má osobitý design RS. Novinkou je ambientní osvětlení vnitřních klik pro otvírání předních dveří. Hned na několika místech lze nalézt emblém RS: konkrétně na volantu, hlavici řadicí páky, prahových lištách, hlavových opěrkách předních sedadel a koberečcích.

Spousta místa, řada „Simply Clever" řešení

Jakkoliv byl při konstrukci vozů Octavia RS a Octavia Combi RS kladen důraz na sportovní atributy, novinka si zachovává klasické praktické přednosti nejprodávanější modelové řady značky ŠKODA. Mezi ně patří dostatek místa pro posádku i její zavazadla a spousta „Simply Clever" prvků.

Prim hraje nová Octavia RS v prostornosti interiéru. Žádný jiný vůz v tomto segmentu nenabízí větší délku interiéru (1 782 mm), ani více místa před koleny (73 mm) a nad hlavou (980 mm) cestujích vzadu. Také zavazadlový prostor je ve své třídě rekordní: liftback nabízí 590 litrů, to je o 5 litrů více než u předchozí generace. Pro majitele vozu Octavia Combi RS je k dispozici dokonce 610 litrů.

Řada „Simply Clever" prvků ukazuje, že dynamicky zaměřený vůz může být i praktický v každodenním provozu. V závislosti na stupni výbavy jsou pro modely Octavia RS a Octavia Combi RS standardně nebo volitelně k dispozici prvky výbavy, které usnadňují převážení nákladu, či jinak zpříjemňují užívání automobilu. Zajistit převážené předměty proti pohybu umožňuje Cargo element, který se k podlaze zavazadlového prostoru přichytává suchým zipem. Poprvé lze ve voze Octavia RS najít oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru. Z jedné strany textilní povrch, z druhé pak snadno omyvatelná vrstva, ideální třeba pro přepravu zablácených turistických bot. Škrabka na led je lehce přístupná, zasunutá ve víčku palivové nádrže, pro reflexní vestu je určen držák pod sedadlem řidiče. V odkládací kapse v bočních dveřích je nádoba na odpad. Držák multimediálních zařízení nabízí místo pro iPod, mobilní telefon a podobně. Další odkládací prostory, držáky a háčky zaručí pořádek v interiéru a v zavazadlovém prostoru: jedním z příkladů je dobře přístupná schránka na brýle v přední části stropu. Mezi další užitečné prvky patří ochrana proti načerpání nesprávného paliva. Specialitou provedení liftback je možnost uložit kryt zavazadlového prostoru za zadní opěradla.

Ještě více „Simply Clever" řešení nabízí nová Octavia Combi RS. Vedle výše uvedených prvků lze v jejím zavazadlovém prostoru volitelně nalézt třeba variabilní mezipodlahu. Její pomocí lze zavazadlový prostor rozdělit do několika částí s různou výškou. Novinkou je multifunkční kapsa pod krycí roletkou zavazadlového prostoru verze Combi. Nabízí místo např. pro odložení kabátu, bundy apod. Krycí roletku zavazadlového prostoru lze uložit pod variabilní mezipodlahou. Své místo tam najdou i příčníky střešního nosiče, pokud nebudou zapotřebí. Opěradlo zadního sedadla, dělené v poměru 60 : 40, lze snadno sklopit páčkou ze zavazadlového prostoru. Volitelná dělicí síť zabraňuje tomu, aby náklad přepadával na cestující. Síť je možno používat i při sklopených zadních opěradlech.

Bezpečnost na vysoké úrovni

Nová ŠKODA Octavia RS přesvědčí vysokou úrovní bezpečnosti. K nově vyvinutým systémům aktivní bezpečnosti patří Front Assistant s funkcí nouzové brzdy, Lane Assistant, multikolizní brzda s automatickým zásahem v případě nehody, Crew Protect Assistant, nebo rozpoznání únavy řidiče Driver Activity Assistant. Tyto systémy pomáhají zabránit nehodám, nebo alespoň zmírňovat jejich důsledky pro posádku a ostatní účastníky silničního provozu.

V případě nehody zajistí maximální možnou ochranu řidiče i cestujících rozsáhlý paket prvků pasivní bezpečnosti. Posádka se může spolehnout až na devět airbagů. Poprvé je v modelu ŠKODA Octavia RS použit kolenní airbag (standard pro EU) a volitelně také boční airbagy vzadu. Mimořádně stabilní jízdní vlastnosti nového modelu navíc zaručuje precizně odladěný podvozek s dlouhým rozvorem v kombinaci s tuhou a přitom lehkou strukturou karoserie.

Moderní systémy pro vyšší úroveň komfortu

Komfort cestování novou generací modelu Octavia RS zvyšuje řada elektronických systémů. Na přání je k dispozici adaptivní tempomat (Adaptive Cruise Assistant), který udržuje odstup od vozidla, jedoucího vpředu. Nový Intelligent Light Assistant automaticky zapíná a vypíná dálková světla a zlepšuje tak komfort a bezpečnost v silničním provozu. Automatic Parking Assistant ve verzi 2.0 podporuje parkování kolmo i podélně k vozovce a vyjíždění z místa. Užitečné je také rozpoznávání dopravních značek v paketu „Traveller Assistant".

Na přání disponuje nová Octavia RS systémem bezklíčového odemykání, startování a zamykání KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System). Objednat lze také elektricky výklopnou a posuvnou panoramatickou střechu – jednodílnou pro liftback a dvoudílnou pro kombi.

Nová ŠKODA Octavia RS nadchne zcela nově vyvinutou generací infotainmentu, rádií a navigačních systémů. V standardní výbavě má nejnovější model značky ŠKODA rádio Swing s monochromatickým TFT displejem. K tomu čtyři reproduktory vpředu a čtyři vzadu. Swing nabízí mimo rádia také mechaniku na CD, slot na SD karty, USB konektor a vstup AUX-In pro připojení např. přehrávače MP3.

Vedle rádia Swing zahrnuje paleta infotainmentu pro novou generaci modelu Octavia RS ještě další rádia a navigační systémy. Vyšší verze multimediálních systémů používají až osmipalcové dotykové obrazovky se senzorem přiblížení. Maximální požitek z poslechu nabízí nový Sound system CANTON jehož zvuk je optimalizován přímo pro interiér vozu Octavia RS.

Poznámka: Tento dokument je pouze krátkým shrnutím tiskové mapy. Kompletní tisková mapa je dostupná ke stažení na http://media.skoda-auto.com po přihlášení.

detail

Podobné články

Nová ŠKODA Octavia: Výroba v Indii zahájena

Nová ŠKODA Octavia: Výroba v Indii zahájena

Mladá Boleslav, 9. srpna 2013 – Ode dneška sjíždí z linky v indickém Aurangabadu nejnovější generace bestselleru značky ŠKODA. Nová ŠKODA Octavia přesvědčuje nabídkou prostoru,…... Číst dále

Copyright 2013, ŠkodaPortál.cz

info@skodaportal.cz