Zavřít

Škoda v Kataru: Ve znamení modelové ofenzívy

23. 01. 2012

Kategorie: Motorsport

  • ŠKODA MissionL poprvé mimo Evropu
  • Studie ukazuje design nové kompaktní limuzíny i značky
  • Modelová ofenziva ŠKODA pokračuje i v roce 2012
  • Rekordní odbyt v roce 2011: 879.200 prodaných vozů, plus 15,3 procent
  • Další rozšiřování mezinárodní působnosti
  • Kompaktní limuzína i pro katarský trh


Designová studie MissionL Mladá Boleslav, 23. ledna 2012 - Zcela ve znamení mezinárodní růstové strategie je prezentace české automobilky ŠKODA na výstavě ‚Motorshow 2012' v Kataru. Se studií vozu MissionL ve stavu nabízí ŠKODA obecenstvu v zemi u Perského zálivu pohled na novou kompaktní limuzínu. Studie je současně velvyslancem nového designu značky ŠKODA – a poprvé se představila mimo Evropu.


Nový vůz, který je pokračováním modelové ofenzívy značky a doplňuje modelovou paletu v segmentu mezi stávajícími modely Fabia a Octavia bude v průběhu roku 2012 uveden na důležité světové trhy. ŠKODA plánuje také uvedení této kompaktní limuzíny na katarský trh.


Do roku 2018 chce ŠKODA zvýšit své celosvětové prodeje až na 1,5 milionu vozů ročně. V roce 2011 zaznamenala automobilka nový prodejní rekord. Odbyt vzrostl o 15,3 procent na rekordních 879.200 vozů. „Rok 2011 byl pro nás velice důležitým rokem, v němž vykročili novým směrem", vysvětluje Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti ŠKODA pro prodej a marketing. Úspěšně jsme na trh uvedli první reprezentanty modelové ofenzívy; malý vůz Citigo v České republice a kompaktní limuzínu Rapid v Indii.

„V roce 2011 jsme dosáhli nových rekordů a držíme kurz Růstové strategie 2018", řekl J. Stackmann u příležitosti představení studie MissionL v Kataru. Ve všech regionech prodala automobilka více vozů než v předcházejícím roce.

Velice dynamicky se vedle Evropy opět rozvíjely trhy v Rusku, Indii a Číně. „V Kataru jsme aktivní už deset let. ŠKODA je v této zemi již třetím největším importérem", říká Stackmann. A dodává: „posilování našich mezinárodních aktivit je ústředním prvkem naší růstové strategie." V Kataru proto bude v roce 2012 na trh uveden i model ŠKODA Yeti.
Vedle studie MissionL prezentuje ŠKODA na výstavě v Katar také další vozy, nabízené na místním trhu – modely Fabia, Octavia, Yeti a Superb.

MissionL: Velvyslanec modelové ofenzívy ŠKODA s novým designovým jazykem

S novou kompaktní limuzínou chce automobilka dále útočit. Studie MissionL, blízká sériovému provedení, kterou česká automobilka v Kataru poprvé představuje mimo Evropu, poskytuje konkrétní představu o budoucím sériovém modelu.

V segmentu mezi modely Fabia a Octavia nabízí nový vůz velkorysou dávku prostoru, typickou pro značku ŠKODA, a četná řešení, odpovídající sloganu značky „Simply Clever". Praktické použití a vynikající poměr ceny a užitné hodnoty z něj činí zajímavou nabídku zejména pro rodiny.

Studie MissionL nadchne strukturou a precizností. „Tuto studii jsme vypracovali velice čistě, s jednoduchým a působivým rozdělením ploch", říká hlavní designér značky ŠKODA Jozef Kabaň. Vůz proto působí silným a sportovním dojmem. „Život je stále složitější, proto mnoho lidí touží po prostém, ale precizním sdělení. A toto přání design vozu MissionL splňuje", dodává Kabaň.

Dokonalé proporce mimořádně zdůrazňují jasně tvarované plochy a ostře vykreslené linie. Na přídi vozu je jasně viditelný nový design značky. Nové, osvěžené logo značky ŠKODA se nachází na zaobleném předním konci kapoty. Mřížka chladiče je lemovaná chromovaným rámečkem a skládá se s vertikálně uspořádaných lamel. Na přídi dále upoutají pozornost světlomety, uspořádané do tvaru čtyřlístku.

Pod hlavními světlomety s dvojitými reflektory masku chladiče ohraničují téměř stejně veliké mlhové světlomety. Blinkry a světla pro denní svícení tvoří jemné pásy na spodní hraně hlavních světlometů. Krystalická struktura jejich krytů taktéž vykazuje ostré linie – téma, které připomíná řemeslný um českých brusičů skla a které se odráží na mnoha komponentech karoserie a interiéru.

Interiér studie kryje černá průhledná skleněná střecha, která podtrhuje uspořádanou eleganci, jasnou ergonomii a vysokou funkčnost. Kokpit svým horizontálním uspořádáním vyzařuje velkorysost. Přístrojová deska, potahy sedadel a volantu jsou dvoubarevné, v kombinaci bílé a béžové, a dodávají vozu mladistvý dojem. Ve výplních dveří najdete osvětlené textilní potahy. Jsou v nich zapuštěné drobné struktury, připomínající broušený křišťál, které přenášejí téma skla i do interiéru.

detail

Podobné články

Copyright 2013, ŠkodaPortál.cz

info@skodaportal.cz