Zavřít

Březen 2011 byl nejlepším měsícem v historii značky Škoda

07. 04. 2011

Kategorie: Společnost

85.000 prodaných vozů představuje nový prodejní rekord v historii značky ŠKODA
Prodeje v prvním čtvrtletí 2011 vzrostly celkem o 21,4 %
Historické rekordy v Indii, Rusku a Belgii

Mladá Boleslav, 7. dubna 2011 – S 85.000 prodanými vozy (v uplynulém roce: 74.900 vozů) dosáhla česká automobilka ŠKODA v březnu 2011 nejlepšího měsíčního prodejního výsledku ve své historii a podstatného nárůstu oproti předchozímu roku. Nikdy předtím neprodala značka za jediný měsíc více vozů než ve třetím měsíci roku 2011. Podnik tím korunoval silné první čtvrtletí 2011, v němž prodeje vzrostly celkem o 21,4 % na 217.100 vozů (leden - březen 2010: 178.900 vozů). Nových rekordů přitom ŠKODA dosáhla např. na trzích Indie, Ruska a Belgie.

„I nadále si na našich trzích vedeme velice dobře a očekáváme, že i za celý rok 2011 naše prodeje oproti předchozímu roku podstatně vzrostou", prohlásil Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti ŠKODA pro oblast prodeje a marketingu. „Náš růst v zásadě přichází ze všech trhů. Největší dynamiku zaznamenávají i nadále růstové země Rusko, Indie a Čína. Na základě těchto výsledků počítáme s tím, že celosvětový automobilový trh v tomto roce ještě dále poroste. Jako všechny automobilky se i ŠKODA aktuálně soustředí na stabilní logistické a dodavatelské řetězce, aby byla schopna uspokojit rostoucí poptávku."

Na domácím českém trhu upevnila ŠKODA v březnu 2011 své vedoucí postavení. 5.100 prodaných vozů představuje nárůst o 9,2 %, tržní podíl vzrostl na 30,6 %. Nejprodávanějším modelem značky na domácím trhu byla s velkým náskokem Octavia Combi. Oblíbené kombi navíc ve svém segmentu jasně vede českou statistiku registrací.

I na dalších trzích střední a východní Evropy drží automobilka vysoké tempo růstu a dosáhla v březnu vysokých přírůstků. V Maďarsku prodeje vzrostly o 10,8 %, ve Slovinsku o 22,1 % a na Ukrajině o 54,0 %.

Na západoevropském trhu se značce v březnu 2011 dařilo s celkem 41.100 prodanými vozy dále posílit svou pozici. Prodeje oproti předchozímu roku vzrostly o 8,8 %. V Belgii přitom dosáhla ŠKODA s necelými 2.500 prodanými vozy nového historického prodejního rekordu. Dynamický byl i vývoj v Nizozemí: nárůst zde činil 133,1 %. Také ve Švýcarsku byl růst o 26,4 % nadprůměrný.

Mimořádně dynamicky se znovu vyvíjely prodeje české automobilky na rostoucích trzích Ruska, Indie a Číny. Na všech třech trzích ŠKODA v březnu podstatně překonávala vývoj příslušných celkových trhů. Jak v Rusku s více než 5.500 prodanými vozy (plus 88,2 %), tak i v Indii s více než 3.000 vozy (+ 46,3 %) vzrostl odbyt na nový měsíční rekord.

Úspěšně si vedl zejména model Fabia: jeho prodeje vzrostly o 82,5 %. Také v Číně ŠKODA pokračovala v pozitivním vývoji: 19.500 vozů dodaných zákazníkům v březnu 2011 představuje ve srovnání s březnem minulého roku nárůst o 21,4 % (březen 2010: 16.000 vozů). Nejžádanějšími modely na čínském trhu byly Octavia (+ 13,7 %) a Fabia (+ 24,1 %).

I další mimoevropské trhy se v březnu vyvíjely velice pozitivně: mezi nimi vynikají prodeje v Turecku (+ 97,4 %), v Izraeli (+ 21,8 %) a v Austrálii s nárůstem o plných 100 %.

Dodávky zákazníkům v březnu 2011 (Modely značky ŠKODA v porovnání s březnem 2010): Octavia (34.200 vozů/+ 15,2 %), Fabia (27.300 vozů/+ 17,6 %), Superb (11.700 vozů/+ 37,3 %), Yeti (7.000 vozů/+ 37,7 %), Roomster (3.700 vozů/+ 12,8 %).

detail

Podobné články

Mise GreenLine: ŠKODA Octavia s emisemi pouhých 87 g CO2/km

Mise GreenLine: ŠKODA Octavia s emisemi pouhých 87 g CO2/km

Mladá Boleslav/Frankfurt nad Mohanem, 10. září 2013 – ŠKODA AUTO rozšiřuje svou nabídku úsporných a ekologicky šetrných modelů GreenLine. Na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad…... Číst dále

Copyright 2013, ŠkodaPortál.cz

info@skodaportal.cz