Zavřít

Škoda Auto dosáhla v roce 2010 nových rekordů

13. 01. 2011

Kategorie: Společnost

Celkové prodeje poprvé přesáhly tři čtvrtě milionu jednotek
762.600 prodaných vozidel představuje nárůst o 11,5 %
Zvyšování tržního podílu na důležitých trzích
Octavia je nejprodávanějším modelem
Škoda Yeti a Škoda Superb Combi úspěšné ve svém prvním celém roce prodeje

Mladá Boleslav, 13. leden 2011 – Škoda Auto prodala v roce 2010 více automobilů než kdykoliv předtím a dosáhla na důležitých odbytištích nových rekordů u dodávek zákazníkům a tržních podílů. Se 762.600 (2009: 684.200) prodanými automobily celosvětově výrobce poprvé prolomil hranici tři čtvrtě milionu. To odpovídá nárůstu oproti předchozímu roku o 11,5 %. Nejoblíbenějším modelem se stala opět Škoda Octavia. Výborně si v prvním celém roce svého prodeje vedly také Škoda Yeti a Škoda Superb Combi. Nepřetržitou dynamiku vykazovaly prodeje rostoucích trhů v Číně, Rusku a Indii.

„V roce 2010 se nám podařilo zvýšit celkové prodeje na novou rekordní hodnotu. Zároveň více zemí než dříve hlásilo nové rekordy u podílu na trhu a u počtu dodaných vozů," vysvětluje Jürgen Stackmann, člen představenstva Škody pro prodej a marketing. „Tím jsme získali vynikající základ pro další růst v nadcházejících letech. Naše aktivity na všech trzích plánujeme dále posilovat a do roku 2018 chceme prodeje celosvětově zvýšit minimálně na dvojnásobek. Již v tomto roce představíme několik překvapení."

Společnosti Škoda Auto se dařilo také dále rozvíjet její vedoucí postavení na českém trhu. Tržní podíl v roce 2010 vzrostl na 34,5 % (2009: 33,4 %). Celkově společnost prodala v loňském roce v České republice 58.000 vozidel (2009: 56.500). To odpovídá nárůstu o 2,7 % oproti předchozímu roku. Obzvláště úspěšný byl model Škoda Yeti, který se stal v Čechách se zřetelným odstupem jak nejprodávanějším terénním vozem, tak jedničkou mezi vozidly s pohonem všech kol.

I ve střední a východní Evropě byly vozy Škoda nadále velmi žádané. Na Ukrajině (+17,1 %), ve Slovinsku (+15,9 %), v Estonsku (+18,7 %) a v Srbsku (+18,7 %) se dodávky zvýšily dvouciferně. Rekordní podíly na trhu zaznamenala Škoda Auto v Maďarsku (10,6 %) a Estonsku (14,4 %).

Škoda Auto rovněž získávala podíly na důležitých trzích v západní Evropě. Ve Velké Británii dosáhla s přírůstkem 15,6 % nejen rekordního odbytu (41.600 jednotek), ale současně se svými 2,1 % také nejvyššího tržního podílu v historii. V Nizozemí prodala Škoda Auto o 77,2 % více vozidel než v předchozím roce (15.400 jednotek). V Irsku, Řecku a Norsku překonal tržní podíl značky poprvé hranici 5 %.

Nepřetržitý růst zaznamenávala Škoda Auto na důležitých růstových trzích v Číně, Indii a Rusku. Na všech třech trzích vykázal výrobce vloni silný dvouciferný růst. V Číně, největším automobilovém trhu světa, stoupl prodej o 47,3 % a dosáhl 180.500 jednotek. V Rusku bylo prodáno 45.600 vozidel (v předchozím roce: 33.000), což představuje nárůst o 38,1 % a nový rekordní podíl na trhu ve výši 2,6 %. V Indii prodeje vzrostly o 37,7 % na cca 20.000 vozidel.

Na dalších rostoucích trzích se Škoda rozvíjela rovněž úspěšně: například v Izraeli vzrostl prodej o 54,2 %, v Austrálii o 31,8 % a v Alžírsku o 16,6 %.
Dodávky zákazníkům za celý rok 2010 (modely Škoda v porovnání k celému roku 2009): Octavia (318.900 vozidel/+16,6 %), Fabia (229.000 vozidel/-13,3 %), Superb (98.900 vozidel/+121,9 %), Yeti (52.600 %), Roomster (32.300 vozidel/-31,4 %), Octavia Tour (30.900 vozidel/-29,5 %).

detail

Podobné články

Ocenění za nejlepší učně koncernu ve společnosti Škoda

Ocenění za nejlepší učně koncernu ve společnosti Škoda

Cena pro nejlepší učně koncernu VolkswagenCena udělena Tomáši Fenclovi, absolventovi ŠKODA Středního odborného učiliště strojírenskéhoOceněno celkem 27 mladých talentů z dvanácti zemí Mladá Boleslav/Stuttgart, 25.…... Číst dále

Copyright 2013, ŠkodaPortál.cz

info@skodaportal.cz