Zavřít

Autosalon Brno 2013 - Tisková mapa

04. 04. 2013

Kategorie: Události

Brno/Mladá Boleslav, 4. duben 2013 – Jen několik týdnů po své světové premiéře v Ženevě oslaví nová ŠKODA Octavia Combi svou domácí premiéru na Autosalonu v Brně (04. – 08. dubna 2013). Česká automobilka navíc na svém stánku předvede také pestrou paletu vozů ze své nabídky pro český trh. Na více než 1 000 m2 se tak představí mimo jiné Octavia, rodinný kompakt Rapid, dynamický městský vůz Citigo Sport, Yeti ve vrcholné výbavě Laurin & Klement, Superb Combi ve výhodné nabídce Drive a akční modely Fabia Fresh a Roomster Fresh. Pro návštěvníky brněnského Autosalonu si ŠKODA AUTO připravila bohatý doprovodný program, včetně možnosti zkušebních jízd.
„Nová Octavia Combi je důležitou součástí naší modelové ofenzívy – nejen v České republice, ale také ve světě," říká Petr Pečenka, ředitel ŠKODA AUTO Česká republika. „Stejně jako dříve představená Octavia, také nová Octavia Combi nabízí kvality automobilu střední třídy za cenu kompaktního vozu." Octavia Combi má pro úspěch značky ŠKODA na domácím trhu velký význam: od roku 1998 bylo v České republice prodáno téměř 145 000 vozů Octavia Combi, což představuje přibližně polovinu celého odbytu řady Octavia za toto období.

Nová ŠKODA Octavia Combi představuje prostor ve své nejkrásnější podobě

Nová ŠKODA Octavia Combi znamená výrazný posun vpřed nejen v porovnání se svou předchůdkyní. Novinka stanovuje také měřítka v oblasti nabídky prostoru ve své třídě. Objem zavazadlového prostoru v porovnání s předchozí generací modelu Octavia Combi vzrostl o pět litrů na 610 litrů. To je také o 20 litrů více než v liftbacku třetí generace. Po sklopení zadního opěradla vzroste objem zavazadlového prostoru verze Combi na 1 740 litrů z dosavadních 1 655 litrů. Využitelnost dále zvyšuje řada ‚Simply Clever' prvků. Jeden příklad za všechny: na přání dodávaná mezipodlaha v zavazadlovém prostoru je poprvé variabilně nastavitelná.

Dynamickým a nadčasově elegantním dojmem působí také nový designový jazyk značky ŠKODA. Automobil osloví jasnými liniemi, precizností tvarů a dokonalými proporcemi.

Vedle velkorysého prostoru a působivého vzhledu navíc nová ŠKODA Octavia Combi nabízí nejmodernější technologie. K dispozici je řada vyspělých elektronických systémů z oblasti bezpečnosti, komfortu či infotainmentu. Nově vyvinuté motory mají o 17 % nižší spotřebu než předchozí generace. Nabídka zahrnuje čtyři benzinové a čtyři naftové agregáty, mezi nimi i mimořádně úspornou verzi GreenLine s emisemi na úrovni pouhých 87 g CO2/km. GreenLine bude k dispozici od podzimu 2013.

S motorem 1,2 TSI/63 kW a výbavou Active startuje nová ŠKODA Octavia Combi na částce 364 900 Kč. Základní cena nového modelu na českém trhu tak zůstává prakticky nezměněná.

Mezi magnety brněnského Autosalonu nechybí ani nová ŠKODA Octavia. Tento model byl úspěšně uveden na český trh již koncem ledna za částku již od 334 900 Kč (Octavia Active 1,2 TSI/63 kW).

Na svém stánku ŠKODA AUTO prezentuje celkem čtveřici vozů Octavia a Octavia Combi. Všechny vystavované modely jsou ve výbavovém stupni Elegance. Celá řada komfortních a bezpečnostních asistenčních systémů, které vstupují s novým modelem Octavia do jejího segmentu, byla doposud vyhrazena vozům vyšších tříd.

Jako zdaleka nejprodávanější model značky je nová Octavia důležitým pilířem Růstové strategie ŠKODA 2018. „Octavia je klíčovým modelem naší značky a nejdůležitějším modelem pro náš růst v příštích letech. S její novou generací chceme v celosvětovém měřítku překonat počet 500 000 ročně prodaných vozů," říká Petr Pečenka. Do roku 2018 chce automobilka celosvětové prodeje své celé modelové palety zvýšit nejméně na 1,5 milionu vozů ročně.

Rok 2012 s novým prodejním rekordem, rok 2013 ve znamení modelové ofenzívy

S celkem 939 200 prodanými vozy dosáhla ŠKODA AUTO v roce 2012 nového prodejního rekordu. V porovnání s rokem 2011 vzrostl počet dodávek zákazníkům o 6,8 %. Také v České republice si automobilka polepšila: o 2,5 % na 59 700 vozů (2011: 58 200). Její podíl na českém trhu vzrostl na 34,1 %. To znamená, že v roce 2012 více než každý třetí nový vůz prodaný v České republice nesl logo ŠKODA.

V prvních dvou měsících roku 2013 dodala ŠKODA zákazníkům na celém světě více než 136 600 vozů, což ve srovnání se stejným obdobím předchozího roku pokles o 7,4 %. Hlavním důvodem tohoto vývoje prodejů je především právě probíhající náběh výroby nové generace modelu ŠKODA Octavia. Stopy zanechala také trvale nepříznivá situace na některých evropských trzích. V České republice prodala ŠKODA do konce února 2013 zhruba 8 000 vozů (v uplynulém roce: 8 900). Tržní podíl vzrostl na 35,1 %. Pokud jde o celý rok 2013, vládne v automobilce optimismus v očekávání, že pozitivní vývoj posledních let bude pokračovat.

ŠKODA přitom sází na největší modelovou ofenzívu v historii podniku. Do roku 2015 se má celá modelová paleta obměnit a rozšířit do dalších důležitých segmentů. V příštích letech bude v průměru každých šest měsíců na trh přicházet jeden nový nebo přepracovaný model značky ŠKODA. Přitom jen v roce 2013 ŠKODA AUTO představí osm novinek.

Pro dosažení růstu, plánovaného do roku 2018, navíc automobilka silně investuje do svých výrobních závodů. V roce 2012 vzrostly hmotné investice podniku zhruba o 46 % na novou rekordní hodnotu 832 milionů Euro. Většina z této částky připadla na investice v České republice.

Aktuální modelová paleta ŠKODA

Vedle třetí generace modelů Octavia představí česká automobilka v Brně také další zástupce své současné produktové nabídky.

Mezi nimi zaujme vůz ŠKODA Rapid, který se představí ve špičkovém provedení Elegance s přeplňovaným benzinovým motorem 1,4 TSI/90 kW a sedmistupňovou převodovkou DSG. Bohatou standardní výbavu vozu doplňuje mimo jiné navigační systém Amundsen+, příprava pro telefon GSM II nebo multifunkční volant pro rádio a telefon.

ŠKODA Rapid přesvědčuje zákazníky nabídkou prostoru, výrazným designem, výhodným poměrem ceny a užitné hodnoty, rozsáhlou bezpečnostní výbavou a úspornými motory. V rámci segmentu kompaktních rodinných vozů tak Rapid stanovuje nová měřítka.

Reakce na kompaktní vůz řazený mezi modely Fabia a Octavia jsou ze strany zákazníků i odborníků pozitivní. Na svém kontě má ŠKODA Rapid mimo jiné vítězství v hodnocení publika v kategorii vozů nižší střední třídy v anketě Auto roku 2013 v České republice. Bezprostředně po zahájení prodeje na českém trhu byl kompaktní model zvolen Fleetovou novinkou roku. Také v zahraničí si Rapid připsal řadu ocenění. Mezi jinými Auto roku v Bulharsku, Auto Trophy v Německu a Zlatý volant v Rakousku. Za svůj bezpečnostní koncept získal vůz navíc i maximální hodnocení v podobě pěti hvězdiček
v testech Euro NCAP.

ŠKODA Citigo Sport je speciální edicí oblíbeného městského modelu Citigo. Dynamicky laděný malý automobil zaujme řadou sportovních prvků, včetně „rychlého pruhu". Součástí rozsáhlé výbavy jsou například 15" kola Auriga z lehké slitiny nebo sportovní podvozek, snížený o 15 milimetrů. V paketu výbavy nechybí ani Styling kit s předním a zadním spojlerem a difuzorem v zadním nárazníku. Skla od B-sloupku dozadu mají vyšší stupeň zatmavení (SunSet). Sportovní zaměření vozu zdůrazňuje nalepený podélný pruh, barevně kontrastující s odstínem karoserie vozu. Další pruhy se nacházejí na zádi, na spodních částech dveří a na vnějších zpětných zrcátkách.

Řadu sportovních prvků najdeme také v interiéru vozu. Tříramenný volant, madlo ruční brzdy a hlavice řadicí páky jsou potaženy kůží s červeným obšitím, sedadla jsou ve specifickém designu Sport a palubní deska je nalakována šedým dekoračním lakem.

ŠKODA Citigo Sport se dodává exkluzivně ve třech barvách: bílá Candy s červeným pruhem, červená Tornado s černým pruhem a černá Deep, taktéž s červeným pruhem.

Yeti Laurin & Klement (L&K) je vrcholnou výbavou kompaktního SUV ŠKODA. Po modelech Octavia a Superb je Yeti od podzimu roku 2012 už třetí modelovou řadou ŠKODA dostupnou ve výbavě pojmenované po zakladatelích značky, pánů Laurina a Klementa.

Yeti Laurin & Klement zaujme 17" koly Annapurna z lehké slitiny ve dvoubarevném provedení, bi-xenonovými světlomety s natáčením, vnějším zpětným zrcátkem s automatickým stmíváním na straně řidiče, skly SunSet s vyšším stupněm tónování a stříbrným střešním nosičem. Pro L&K je možno kterýkoliv ze standardních metalických odstínů. Pro tento vrcholný model jsou dostupné všechny motorizace, s výjimkou základní benzinové a naftové jednotky (tedy 1,2 TSI/77 kW, resp. 1,6 TDI/77 kW).

Také v interiéru modelu Yeti L&K je standardem to nejlepší, co lze pro kompaktní SUV nabídnout. Černá kožená sedadla mají stříbrné obšití a vyražené nápisy L&K; stejný materiál byl použit také na tříramenný multifunkční volant, hlavici řadicí páky a madlo páky ruční brzdy. Přístrojovou desku a dveře zdobí dekorační lišty s klavírovým lakem nebo v dekoru dřeva s nápisem L&K. Nechybí ani prahové lišty vpředu s nápisem L&K, textilní koberečky se stříbrným lemem a praktický síťový program. Vůz vystavený v Brně má navíc nad rámec standardní výbavy také velkou prosklenou panoramatickou střechu, navigační systém Columbus s DAB a parkovací asistent.

Jako akční modely Fresh jsou v Brně k vidění vozy ŠKODA Fabia a ŠKODA Roomster. V nabídce Fresh se představují modely s bohatou výbavou za příznivou cenu. V závislosti na konkrétní verzi je součástí standardní výbavy například klimatizace, rádio s CD/MP3, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, 15" kola z lehké slitiny, metalický lak a SunSet. Akční modely Fabia Fresh začínají na 209 900 Kč, ŠKODA Roomster Fresh je k dostání od 239 900 Kč.

Vlajková loď značky ŠKODA - Superb Combi – je na autosalonu vystaven jako akční model Drive, doplněný o atraktivní paket Outdoor. Samozřejmostí je bohatá výbava, v níž nechybí nadstandardní prvky, mezi něž patří panoramatická střecha, parkovací asistent, multimediální navigace Columbus nebo příprava pro telefon GSM III.

Kožený interiér Glamour je kombinován s ventilovanými předními sedadly. Komfort zvyšuje nezávislé topení s dálkovým ovládáním.

Atraktivní doprovodný program

Vedle vystavených modelů značky ŠKODA čeká na návštěvníky Autosalonu v Brně také atraktivní doprovodný program. O víkendu 6. a 7. dubna dostanou zájemci možnost absolvovat zkušební jízdy v nových vozech ŠKODA Octavia a ŠKODA Rapid. Na venkovní ploše budou vystaveny také prověřené ojeté vozy z programu ŠKODA Plus. Fanoušci automobilových soutěží si přijdou na své při autogramiádě tovární posádky týmu ŠKODA Motorsport Jana Kopeckého a Pavla Dreslera.

ŠKODA AUTO na AUTOSALONU BRNO 2013:

› Stánek značky ŠKODA AUTO: BVV, Pavilon P, Stánek 1
› Plocha stánku ŠKODA AUTO: 1 000 m2
› Tisková konference ŠKODA: 04. 04. 2013, 10:00 hodin
› Vystavené vozy značky ŠKODA: 10 vozů (2× Octavia Combi, 2× Octavia, 1× Rapid, 1× Citigo Sport, 1× Yeti L&K, 1× Superb Combi Drive, 1× Fabia Fresh, 1× Roomster Fresh)
› Novinářský den: 04. 04. 2013
› Dny pro veřejnost: 05. 04. – 08. 04. 2013

detail

Podobné články

Copyright 2013, ŠkodaPortál.cz

info@skodaportal.cz