Zavřít

„The Power of ŠKODA“: Inovovaná modelová paleta značky ŠKODA

10. 09. 2013

Kategorie: Modely

Mladá Boleslav/Frankfurt nad Mohanem, září 2013 – Inovovanou modelovou paletou ilustruje ŠKODA AUTO na letošním mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem svůj potenciál. Přesně před dvěma lety odstartovala automobilka největší modelovou ofenzívu ve své historii. Od té doby se inovace dočkala každá modelová řada. Rozsáhlá modelová ofenzíva je jádrem Růstové strategie ŠKODA 2018. Jejím cílem je zvýšení celosvětových prodejů na minimálně 1,5 milionu vozů ročně.

„V uplynulých 24 měsících jsme ve všech oblastech zvýšili tempo a mohutně rozjeli naši modelovou ofenzívu," říká předseda představenstva ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „To, co jsme před dvěma lety slíbili, jsme také dodrželi. A důkaz prezentujeme zde na IAA v podobě inovované a ještě atraktivnější modelové palety. To je síla značky ŠKODA – od malého vozu Citigo až po omlazenou vlajkovou řadu Superb. A to není vše, v příštích letech budeme v modelové ofenzívě pokračovat."

Nabídka modelů značky ŠKODA nebyla ještě nikdy tak atraktivní a pestrá jako dnes. Každý z modelů byl od roku 2011 uveden buď jako zcela nový, kompletně modernizovaný nebo alespoň částečně inovovaný v rámci modelové péče. Zcela nové jsou modely Citigo a Rapid; v nové generaci přišla Octavia, Octavia Combi, Octavia Combi 4×4 a Octavia RS. Přepracované modely zastupují Superb a Superb Combi. Inovace se dotkly také modelů Fabia a Roomster, které mimo jiných novinek nesou od začátku roku 2013 nové logo. Zatím poslední novinky z tohoto výčtu se představují ve Frankfurtu: nový Rapid Spaceback a modernizovaný Yeti, který bude nově k dispozici ve dvou designových variantách.

Nová modelová paleta pro nové zákazníky

Rozsáhlá modelová ofenzíva je jádrem Růstové strategie ŠKODA, poprvé představené v roce 2011. „Růstovou strategií jsme vytvořili podmínky k tomu, abychom zcela nově definovali naši paletu modelů, dobyli nové segmenty a nadchli pro naši značku nové zákazníky," zdůrazňuje Vahland.

Do roku 2018 chce česká automobilka zvýšit své celosvětové prodeje minimálně na 1,5 milionu vozů ročně. „Naše Růstová strategie přináší příznivé výsledky," glosuje Vahland. V letech 2010 až 2012 se počet vozů, které ŠKODA AUTO dodala svým zákazníkům na celém světě, zvýšil zhruba o 23 %, tj. cca 180 000 vozů. Současně se portfolio značky rozrostlo z pěti na sedm modelových řad. „Mezi evropskými výrobci tedy patříme mezi těch několik málo, kteří rostou," dodává Vahland.

Tento úspěch se projevuje na mnoha trzích a v mnoha segmentech. ŠKODA AUTO je v současnosti vedoucí importovanou značkou v Německu, u německých soukromých zákazníků je pak celkově třetí nejprodávanější značkou vůbec. Octavia Combi byla v roce 2012 dokonce nejprodávanějším vozem s karoserií kombi na evropském trhu. Úspěchy slaví Octavia Combi také v podsegmentu rodinných „čtyřkolek". O oblibě hovoří fakt, že v roce 2012 dosahoval podíl verze 4×4 na prodejích modelu Octavia Combi 20 %. Zejména na tradičních evropských „čtyřkolkových" trzích, jako jsou Skandinávie, Švýcarsko nebo Rakousko, je ŠKODA považována za nejlepší volbu. Na domácím českém trhu nesl každý třetí prodaný nový vůz logo okřídleného šípu. Ve střední Evropě má značka tržní podíl přibližně 19 %. Vynikající úspěchy zaznamenala ŠKODA AUTO také v Číně: jedna čtvrtina všech prodejů značky připadá právě na tento největší trh.

Oblibu mladoboleslavských modelů dokládá také řada ocenění z nedávné minulosti. Jen v roce 2012 získala ŠKODA více než 100 národních a mezinárodních ocenění. Také v dosavadním průběhu roku 2013 se mohou české vozy pochlubit řadou vyznamenání. Například v hlasování 46 000 čtenářů britského časopisu Auto Express byla ŠKODA Yeti zvolena vozem s nejspokojenějšími zákazníky. Stalo se tak podruhé za sebou. V první desítce se pro rok 2013 umístily hned další dva modely značky ŠKODA: Superb na druhém a Octavia na šestém místě.

2013: Osm nových nebo přepracovaných modelů značky ŠKODA

Rok 2013 se nese ve znamení novinek značky ŠKODA. Letos automobilka představila osm nových nebo modernizovaných vozů. Nová generace bestselleru ŠKODA Octavia přijíždí k zákazníkům hned ve čtyřech atraktivních variantách: jako Octavia, Octavia Combi, Octavia Combi 4×4 a ve sportovně laděné verzi Octavia RS. „Octavia je klíčovým modelem značky ŠKODA," říká předseda představenstva ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. Ve své třetí generaci Octavia ještě více potvrzuje jedinečnou pozici, kterou má ve své třídě. Za tu vděčí vynikající nabídce prostoru, novému designu, vysoké funkčnosti, moderním bezpečnostním a komfortním systémům, úsporným motorům, řadě „Simply Clever" řešení a vynikajícímu poměru ceny a nabízené hodnoty. Nabídka přitom sahá od rodinného kombi až po sportovní provedení RS, které se s maximální rychlosti 248 km/h pyšní titulem nejrychlejší sériová Octavia všech dob.

Úspěšný vstup do nových segmentů

Důležitou součástí modelové ofenzívy je dobývání nových segmentů trhu. S modelem Citigo je ŠKODA AUTO od konce roku 2011 poprvé zastoupena v třídě malých městských vozů. A nutno říct, že úspěšně: od začátku prodeje bylo zákazníkům dodáno více než 30 000 těchto vozů.

S vozem ŠKODA Rapid, uvedeným na trh na podzim roku 2012, vyplnila automobilka volný prostor mezi modely Fabia a Octavia.

Od října 2013 pak na trhy přijede Rapid Spaceback, první hatchback značky ŠKODA v silně konkurenčním prostředí nižší střední třídy. Mladoboleslavská automobilka tak svou modelovou paletu rozšiřuje do nejsilnějšího segmentu v Evropě.

Do nových segmentů proniká ŠKODA AUTO vždy s realistickými ambicemi. Pokaždé zákazníkům dokáže nabídnout příslovečný „kus auta navíc". Každý z modelů se řadí na vrchol příslušného segmentu v oblasti vnitřní prostornosti a funkčnosti. „Naší ambicí a cílem je nastavit laťku v každém segmentu, ve kterém nastoupíme na start," dodává Vahland. Všech sedm modelových řad značky nabízí ve všech třídách příkladnou nabídku místa a řadu „Simply Clever" řešení. Známá škrabka na led pod víčkem palivové nádrže je jen jedním z mnoha chytrých nápadů. K tomu je nutno připočíst ještě důraz na bezpečnost, úsporné motory s nízkými hodnotami emisí, vynikající poměr ceny a nabízené hodnoty a nadčasově elegantní design.

Každých šest měsíců nový nebo přepracovaný model

Pro příští léta sází ŠKODA AUTO na růst s rozšiřováním modelové řady. V průměru každých šest měsíců bude představen nový nebo důkladně přepracovaný model značky. Vedle frankfurtských novinek Rapid Spaceback a Yeti připravuje automobilka do výroby nové, větší SUV. „I v ekonomicky náročné době chceme pokračovat cestou růstu. Právě nové modely jsou nejlepším receptem proti slabým trhům," říká Vahland.

detail

Podobné články

Pět nových vozů ŠKODA Superb pro Pražský hrad

Pět nových vozů ŠKODA Superb pro Pražský hrad

Praha/Mladá Boleslav, 13. června 2014 – ŠKODA AUTO dodala Správě Pražského hradu pět nových vozů ŠKODA Superb. Tři vozy ŠKODA Superb jsou již rok součástí…... Číst dále

Copyright 2013, ŠkodaPortál.cz

info@skodaportal.cz