Zavřít

ŠKODA na autosalonu v Paříži 2014 - Tisková mapa

02. 10. 2014

Kategorie: Události

Mladá Boleslav/Paříž, říjen 2014 – Prosíme o potlesk pro novou generaci modelu ŠKODA Fabia! Na pařížském autosalonu (2. až 19. října 2014) oslaví zcela nově vyvinutý malý vůz hned dvě světové premiéry současně: představí se jako hatchback i jako kombi. Nová ŠKODA Fabia na pomyslné přehlídkové molo automobilové elegance vstupuje jako moderní, dynamický a emocionální vůz. Současně dostala třetí generace tohoto modelu do vínku inovativní systémy přispívající k vyšší úrovni bezpečnosti, komfortu a infotainmentu z vozů vyšších tříd; navíc je šetrnější k životnímu prostředí než kdykoli předtím. Zavazadlový prostor hatchbacku Fabia je svým objemem 330 litrů rekordmanem v segmentu malých vozů. Na evropský trh vstoupí nová ŠKODA Fabia už v listopadu, na počátku roku 2015 bude následovat nová Fabia Combi. Touto dvojitou premiérou pokračuje česká automobilka v největší modelové ofenzívě ve své historii.

ŠKODA Fabia je s téměř 3,5 miliony vozů, prodaných od roku 1999, druhým nejprodávanějším vozem značky ŠKODA hned po modelu Octavia. Díky svým přednostem patří mezi nejoblíbenější vozy své třídy. Ve své zcela nově vyvinuté třetí generaci stanovuje atraktivní malý vůz opět nová měřítka. „Nová ŠKODA Fabia představuje ve všech ohledech ‚víc auta' a nabízí současně inovativní techniku i emocionální design," říká předseda představenstva ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Skvělý vůz, který osloví srdce i rozum, ideální pro dnešní moderní, městskou mobilitu. Jsme přesvědčeni o tom, že nová Fabia bude pokračovat v úspěšně historii této modelové řady, získá nové skupiny zákazníků a jakožto důležitý pilíř naší Růstové strategie posílí pozici značky na mezinárodních trzích."

Nová Fabia jako první sériový model značky ŠKODA ukazuje evoluci designového jazyka mladoboleslavské automobilky směrem k expresivnějšímu, emocionálnějšímu designu. Vůbec poprvé u sériového vozu designéři uplatnili nové designové prvky studie „ŠKODA VisionC". Současně jsou na voze patrné i prvky, známé z vozů týmu ŠKODA Motorsport. Nový vzhled jak hatchbacku, tak verze kombi, sází na krystalické tvary, ostré linie a maximální preciznost detailů. Fabia a Fabia Combi mají vyvážené, elegantní proporce a ve srovnání se svými předchůdci jsou o 90 mm širší a 31 mm nižší. Navíc nadchnou širokou škálou možností individualizace – jak v exteriéru, tak v interiéru.

Malý vůz s velkou technikou. Jako první vůz značky ŠKODA umožní nová Fabia jednoduché propojení vozu a chytrého telefonu pomocí rozhraní MirrorLink™ a SmartGate. Bude tak možné jednoduše využívat výhod chytrých telefonů ve vozech ŠKODA. Díky novým motorům (čtyřem benzinovým a třem dieselovým), cílenému snížení hmotnosti až na 980 kg a zlepšení aerodynamiky klesly hodnoty spotřeby a emisí nové generace modelu ŠKODA Fabia až o 17 %. Nejúspornějším vozem bude Fabia GreenLine s motorizací 1,4 TDI/55 kW (75 k), která se na trhu objeví v roce 2015. Jeho spotřeba bude pouhých 3,1 l nafty na 100 km, což odpovídá emisím CO2 82g/km.

Kromě toho bude nová ŠKODA Fabia vybavena inovativními bezpečnostními a komfortními systémy, které se dosud používaly obvykle jen ve vozech vyšších tříd. Poprvé budou pro tento model k dispozici funkce Front Assistant s integrovanou funkcí nouzové brzdy a ESC s multikolizní brzdou. Front Assistant pomocí radaru permanentně vyhodnocuje odstup od vozů jedoucích vpředu a v případě potřeby zasáhne s různou intenzitou (od optického/akustického varování přes přibrzdění až po samočinné brzdění) v případě nedostatečného odstupu. Tím v optimálním případě zabrání hrozící kolizi, nebo alespoň zmírní její následky. Multikolizní brzda snižuje riziko následného nárazu po primární kolizi. Tato funkce se zapíná automaticky, jakmile systém rozpozná primární náraz.

Dalšími bezpečnostními systémy, dostupnými pro novou generaci modelu Fabia, jsou Driver Activity Assistant (rozpoznání únavy řidiče), Speedlimiter (omezovač rychlosti), Hill Hold Control (asistent rozjezdu do kopce) a elektronická kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách. Komfort dále zlepšují mimo jiné na přání dodávaný systém bezklíčového odemykání, startování a zamykání KESSY, signalizace vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu, nový elektromechanický posilovač řízení a velká panoramatická prosklená střecha. Současně nová Fabia nadchne nabídkou prostoru, zlepšenou funkčností a 19 „Simply Clever" prvky.

ŠKODA AUTO od ledna do srpna rostla v celosvětovém měřítku o 13,4 %

Nová ŠKODA Fabia je pro českou automobilku důležitým pilířem dalšího růstu v příštích letech. Cílem Růstové strategie ŠKODA AUTO je zvýšit počet celosvětově prodaných vozů značky na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. Za tímto účelem automobilka průměrně každých šest měsíců představuje jeden nový nebo přepracovaný model. Jen v letošním roce ŠKODA AUTO zatím představila nové modely Octavia G-TEC, Octavia Scout a tři nové sportovně laděné akční modely Monte Carlo v řadách Citigo, Rapid Spaceback a Yeti.

V letošním roce je česká automobilka ve skvělé formě. Od ledna do srpna 2014 vzrostly celosvětové prodeje o 13,4 % na 678 500 vozů, což představuje novou rekordní hodnotu za toto období. V Evropě vzrostly prodeje o 16,1 %, v Číně o 10,9 %. Skvěle se vyvíjí prodeje nové generace modelu ŠKODA Octavia: v západní Evropě vzrostly prodeje tohoto bestselleru do konce srpna zhruba o 41,4 %. Podstatně vzrostly také prodeje modelů ŠKODA Rapid a ŠKODA Yeti.

Dokladem výkonnosti značky ŠKODA jsou navíc i dobré finanční ukazatele. Obrat v prvním pololetí roku 2014 vzrostl na novou rekordní hodnotu šesti miliard euro (5,974 miliard euro) – ve srovnání s prvním pololetím roku 2013 (4,966 miliard euro) to představuje nárůst o 20,3 %. Současně vzrostl provozní zisk v porovnání se stejným obdobím minulého roku o 74,9 % na 425 milionů euro.

Modelovou ofenzívu značky ŠKODA doprovází mohutné investice na mezinárodních trzích i doma v České republice. Na nejsilnějším trhu značky ŠKODA – v Číně – sjíždí již několik měsíců z linky nová ŠKODA Octavia. Čínská paleta modelů značky ŠKODA se v letošním roce rozrostla na šest lokálně produkovaných modelů, které se vyrábí ve spolupráci se společností Shanghai Volkswagen (SVW) v celkem třech čínských závodech. V Rusku se vyrábí modely značky ŠKODA ve dvou závodech: v Nižním Novgorodu ve spolupráci s ruskou skupinou GAZ a v závodě společnosti Volkswagen v Kaluze.

Na domácím českém trhu uvedla ŠKODA začátkem září v Mladé Boleslavi do provozu nové Motorové centrum. Do souvisejícího rozšíření stávajícího Technologického a vývojového centra značky ŠKODA, v sousedství hlavního sídla společnosti v Mladé Boleslavi, investovala automobilka společně s koncernem Volkswagen přibližně 45 milionů euro. Výstavba trvala necelé dva roky. S novým Motorovým centrem posílí ŠKODA AUTO svou kompetenci ve vývoji a výrobě motorů.

ŠKODA na MONDIAL DE L'AUTOMOBILE 2014 v Paříži:

- Expozice ŠKODA AUTO: pavilon 4, stánek 215
- Plocha expozice ŠKODA AUTO: 1 625 m2
- Tisková konference ŠKODA AUTO: 2.10.2014, 08:40 – 08:50 hodin
- Vystavené vozy značky ŠKODA první novinářský den: 10 vozů (7× Fabia, 3× Fabia Combi)
- Vystavené vozy značky ŠKODA druhý novinářský den: 12 vozů (9× Fabia, 3× Fabia Combi)
- Vystavené vozy značky ŠKODA ve dnech pro veřejnost: 13 vozů (6× Fabia, 2× Fabia Combi, 1× Rapid Spaceback Monte Carlo, 1× Yeti Monte Carlo, 1× Citigo Monte Carlo, 1× Octavia Scout, 1× Superb Combi L&K)
- Novinářské dny: 2. – 3.10.2014
- Dny pro veřejnost: 4.10. – 19.10.2014

detail

Podobné články

Copyright 2013, ŠkodaPortál.cz

info@skodaportal.cz