Zavřít

Škoda Auto zaznamenala v prvním pololetí rekordní odbyt

16. 07. 2010

Kategorie: Společnost

378.747 vozidel bylo celosvětově expedováno k zákazníkům v prvním pololetí 2010
15 % nárůst prodejů za období 01-06/2010 celosvětově
tržní podíl značky Škoda v České republice na úrovni 35 %

Škoda Auto dosáhla v prvním pololetí roku 2010 s celkem 378.747 vozidly prodanými na všech trzích nového prodejního rekordu. Proti srovnatelnému období loňského roku je to nárůst o 15 %. Jen v červnu letošního roku se pro vůz značky Škoda rozhodlo 71.320 zákazníků (+ 8,3 %).

„Škoda Auto pokračuje ve svém kurzu směřujícím k růstu s novými rekordními čísly. Značka profituje zejména z velmi dobré poptávky v Číně, ale i na mnoha trzích v západní a východní Evropě. V některých zemích je automobilový trh po obtížném roce 2009 ještě velmi nestabilní. Proto druhá polovina roku 2010 v sobě skrývá velké výzvy. Jsme ale na výborné cestě,", zdůrazňuje Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto pro prodej a marketing.

Značný podíl na tomto pozitivním výsledku má čínský trh. Zde činil nárůst v červnu 2010 oproti srovnatelnému měsíci uplynulého roku více jak 50 %. To odpovídá 15.158 prodaným vozidlům. Od ledna do června 2010 bylo v Číně prodáno 84.135 vozidel, což představuje nárůst o 83 %.

Vynikajícím způsobem se vyvíjely i další trhy značky Škoda. V zámořských regionech se podařilo zvýšit odbyt za prvních šest měsíců o téměř 50 % na 25.000 vozů. Zotavení vykazují i trhy ve východní Evropě. Jen v červnu 2010 zde Škoda zvýšila prodej o 48,2 %. V Rusku bylo v porovnání se stejným měsícem předcházejícího roku prodáno dvakrát tolik vozidel. Značka s okřídleným šípem zaznamenala v západní Evropě (bez Německa) nárůst o 34,5 % oproti prvnímu pololetí roku 2009 na 117.283 vozidel. Zřetelně se na tomto zvýšení podílela Velká Británie (+ 61,2 %) a Španělsko (+ 50 %).

I na tuzemském trhu je vývoj prodejů modelů Škoda pozitivní. „V červnu letošního roku bylo domácím zákazníkům expedováno 5.743 vozidel. Za celé pololetí to představuje nárůst o 16,6 % oproti roku 2009. Domácí značka Škoda tak i nadále zůstává nejrychleji rostoucí značkou v ČR. Tržní podíl značky Škoda v ČR činil za období 01-06/2010 34,8 %, což znamená oproti srovnatelnému období roku 2009 nárůst o 4,5 %", komentuje aktuální prodejní statistiky v České republice Jan Hurt, vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu.

Druhým největším odbytištěm české značky po Číně je i nadále Německo. V červnu zde bylo zaregistrováno 13.343 vozidel. Škoda Auto zůstává nadále značkou číslo 1 mezi dovozci v Německu i přes negativní vývoj na tamním trhu.

Celosvětově nejoblíbenějším modelem je Octavia. Od ledna do června roku 2010 stoupl prodej tohoto modelu o 20 % na 158.024 aut. Obdobná je i situace v ČR, kdy prodeje modelu Octavia představují poloviční tržní podíl všech vozů prodaných za první pololetí roku 2010 v segmentu nižší střední třídy. Vynikajícím způsobem se vyvíjely i prodeje kompaktního SUV Yeti (25.868 vozidel) a modelu Superb. Čísla prodeje vlajkové lodi značky Škoda, společně se superbem Combi, který automobilka nově zaváděla na mnoha světových trzích, se tak podařilo zvýšit o 150 % na 47.830 vozů. Mimo to bylo v prvním pololetí roku 2010 expedováno k zákazníkům celosvětově 111.967 fabií, 14.900 roomsterů a 18.738 octavií Tour.

detail

Podobné články

Copyright 2013, ŠkodaPortál.cz

info@skodaportal.cz