Zavřít

ŠKODA AUTO vyhlášena Exportérem roku

18. 12. 2012

Kategorie: Společnost

ŠKODA AUTO opět získala ocenění ‚Exportér roku' v České republice. V roce 2011 automobilka dodala zákazníkům v zahraničí zboží a služby za 231 miliard korun. To odpovídá přibližně 7,3 procentům celkového exportního objemu České republiky.

„Znovuzískané ocenění ‚Exportér roku' nás velmi těší a odráží úspěšné mezinárodní vystupování naší společnosti," říká Bohdan Wojnar, člen představenstva za oblast personalistiky. „ŠKODA AUTO v minulých letech dokázala být úspěšná nejen na domácím trhu a v Evropě, ale i v řadě dalších zemí. Dnes prodává ŠKODA AUTO automobily ve více než 100 zemích celého světa. Domácím trhem je a zůstává i nadále Česká republika, ale význam mezinárodních trhů stále roste. Celosvětové stabilní postavení je základem naší Růstové strategie, zejména když jsou trhy v Evropě vystaveny stále silnějšímu tlaku," říká Bohdan Wojnar.

ŠKODA AUTO obdržela z rukou předsedy senátu Milana Štěcha titul ‚Exportér roku'. Stalo se tak již po osmnácté v řadě a to díky objemu vývozu v letech 1993-2011 a výsledkům v loňském roce. Slavnostní předání cen soutěže, která se koná pod záštitou Hospodářské komory České republiky, se konalo včera večer v Praze.

Celkové tržby českého výrobce vzrostly v roce 2011 na téměř 253 miliard korun. To je o 15,1 procent více, než v roce 2010. Z toho 231 miliard korun, resp. přes 90 procent připadá na export. ŠKODA AUTO dodala zákazníkům v roce 2011 celosvětově 879.200 vozů, což představuje nárůst o 15,3 procent v porovnání s předchozím rokem. 821.000 vozů bylo dodáno zákazníkům na trhy mimo Českou republiku.

Také v roce 2012 pokračovala značka ŠKODA ve svém mezinárodním růstu. Od ledna do listopadu roku 2012 rostly celosvětové dodávky v porovnání s předchozím rokem o 6,9 procent na 873.000 dodaných vozů. Nejsilnější růst zaznamenala značka ŠKODA na ruském trhu (plus 36,6 procent), ve východní Evropě (plus 26 procent), Indii (plus 24,4 procent) a Číně (plus 7,1 procent). V západní Evropě se značka rozvíjela podstatně lépe než celkový trh a na konci listopadu stála jen 1,5 procenta pod úrovní minulého roku.

„Společnost ŠKODA AUTO i přes ztížené podmínky na trhu ukazuje svoji sílu a výkonnost. Loni v rámci Růstové strategie zahájila modelovou ofenzívu a to se odrazilo i na celkovém zvýšení odbytu," dodává Bohdan Wojnar. Do roku 2018 chce česká automobilka dosáhnout ročního prodeje minimálně 1,5 milionu vozů. Dalším krokem v modelové ofenzívě se na začátku roku 2013 stane nový model ŠKODA Octavia. Třetí generace nejprodávanějšího modelu značky ŠKODA znovu nastavuje standardy v segmentu kompaktních automobilů a je ústředním pilířem růstových plánů společnosti ŠKODA AUTO.

detail

Podobné články

 Atraktivita společnosti ŠKODA AUTO jako zaměstnavatele stále roste

Atraktivita společnosti ŠKODA AUTO jako zaměstnavatele stále roste

Mladá Boleslav, 18. června 2014 – Atraktivita společnosti ŠKODA AUTO jako zaměstnavatele stále roste. V celostátní soutěži ‚Zaměstnavatel roku 2014' byla ŠKODA AUTO vyhlášena nejlepším…... Číst dále

Copyright 2013, ŠkodaPortál.cz

info@skodaportal.cz