Zavřít

Přímo řazená převodovka DQ200 se bude vyrábět v závodě Škoda ve Vrchlabí

13. 04. 2011

Kategorie: Společnost

Vrchlabí se stane závodem pro výrobu komponentů pro koncern Volkswagen
Kapacita bude činit 1000 převodovek denně
Výroba bude zahájena už koncem roku 2012

Mladá Boleslav, 13. dubna 2011 – ŠKODA bude ve svém severočeském závodě ve Vrchlabí od konce roku 2012 vyrábět přímo řazenou převodovku DQ200. Moderní automatická převodovka – označovaná zkratkou DSG – se používá ve vozech značky ŠKODA, ale i v modelech značek Volkswagen, Seat a Audi. Novou výrobou komponentů zajistí česká automobilka budoucnost závodu ve Vrchlabí, v němž se v současné době montují modely Roomster a Octavia.

"Rozhodnutí ve prospěch závodu Vrchlabí nás velice těší", vysvětluje Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, předseda představenstva společnosti Škoda Auto. „Převodovka DQ200 hraje pro příslušné modely koncernových značek důležitou roli a má pro koncern strategický význam. Skutečnost, že byl pro výrobu této převodovky vybrán náš závod v podhůří Krkonoš, je dokladem důvěry koncernu Volkswagen v technologickou kompetenci našeho podniku. Na pozadí 20. výročí spojení s koncernem Volkswagen toto rozhodnutí dokazuje, jak je spolupráce obou partnerů oboustranně výhodná."

Michael Oeljeklaus, člen představenstva za oblast výroby, vyzdvihl výhody, které výroba převodovky DQ200 značce ŠKODA přinese: „Toto rozhodnutí koresponduje s naším cílem vyrábět motory a převodovky pro naše nejdůležitější modely v našich vlastních závodech. V případě nové výroby ve Vrchlabí budeme využívat i naše poznatky z výroby převodovek v Mladé Boleslavi. Výroba ve vlastním závodě usnadní logistické procesy při výrobě vozů v České republice.

Sedmistupňová přímo řazená převodovka DQ200 patří mezi nejmodernější automatické převodovky v automobilovém průmyslu a poskytuje komfort řazení automatické převodovky v kombinaci s rychlým přeřazováním bez přerušení záběru. Komfortu je dosaženo prostřednictvím dvou dílčích převodovek, které umožňují plně automatické řazení převodových stupňů bez přerušení záběru. To se projevuje i nízkou spotřebou. Vůbec první dvojspojkovou převodovku, zavedenou ve velkosériové výrobě, uvedl v roce 2003 na trh Volkswagen – tehdy s interním označením DQ250.

detail

Podobné články

Copyright 2013, ŠkodaPortál.cz

info@skodaportal.cz