Zavřít

Historické závodní vozy Škoda se představí na ,Classic Days´v Magny-Cours

27. 04. 2012

Kategorie: Události

  • Čtyři veterány z Mladé Boleslavi budou obdivovat ve Francii
  • Závodní vozy ztělesňují 111 let úspěšné historie motoristického sportu značky ŠKODA
  • ,Classic Days´ se v Magny-Cours konají ve dnech 28. a 29. dubna 2012

Mladá Boleslav, 27. dubna 2012 – Čtyři významné zástupce sportovní historie značky ŠKODA představí tradiční česká automobilka příští víkend (28./29. dubna 2012) v rámci, Classic Days´ ve francouzském Magny-Cours.

Vozy z firemního muzea v Mladé Boleslavi se během akce, která je mezi fanoušky historických vozů mimořádně oblíbená, představí i na legendární závodní trati. Jedná se o modely 1100 OHC (rok výroby 1957), 200 RS (1974), 1000 MB (1968) a jeden vůz 1000 MB formule 3 (1964) ze sbírek muzea ŠKODA.

Skutečnou raritou je roadster ŠKODA 1100 OHC z roku 1957. Zachovaly se pouze dva exempláře. Vozy 1100 OHC se vyráběly v Mladé Boleslavi a závodily na konci 50. let v různých československých, ale i zahraničních soutěžích. Roadster váží pouhých 550 kg. Maximální rychlost je 190 až 200 km/h. Vodou chlazený čtyřválec o objemu 1089 cm3 má maximální výkon 92 koní při 7700 ot/min. Správné namíchání směsi zajišťují dva dvojité karburátory Weber.

Dalším vozem s neobvyklou historií je formule F3 odvozená z modelu ŠKODA 1000 MB, vyrobená v roce 1964. S tímto okruhovým speciálem jezdili i slavní českoslovenští závodníci Jaroslav Bobek a Václav Bobek a slavili mnoho závodních úspěchů, zejména při soutěžích na okruhu v Brně. O pohon se staral čtyřválec o objemu 998 cm3 a o výkonu 76,5 koně při 7550 ot/min. Zpočátku formule F3 dosahovala rychlosti asi 175 km/h, později dokonce 210 km/h.

Jako třetí historický vůz se na start v Magny-Cours postaví ŠKODA 1000 MB z roku 1968. Vůz Oty Landeckého, závodníka, který byl úspěšný zejména v šedesátých a sedmdesátých letech, má za sebou mnoho soutěží historiků včetně dálkových závodů, zmiňme třeba jízdu Londýn-Mexiko (1995) nebo Shield of Africa. Zadní kola roztáčí čtyřválec o objemu 1300 cm3. Jeho výkon činí 90 koní, maximální rychlost až 170 km/h.

Vrcholnou soutěžní technikou je taktéž Škoda RS 200 z roku 1974. Vyrobeny byly celkem tři vozy tohoto typu. Vůz měl svou premiéru 1. června 1974 při závodech Barum rallye a ihned vzbudil vlnu rozruchu, a to nejen kvůli motorizaci, ale také díky aerodynamické hliníkové karoserii se sníženou střechou a výraznými blatníky. Dvoulitrový karburátorový motor podával výkon 163 koní při 6000 ot/min.

„Classic Days in Magny-Cours je to úžasná veteránská akce. Jsme rádi, že se jí můžeme zúčastnit se čtyřmi zcela mimořádnými vozy," říká Eva Ticová, vedoucí restaurátorské dílny ŠKODA Auto Muzea." Jsou to vynikající reprezentanti úspěšné sportovní historie naší značky", dodává Ticová.

ŠKODA Auto se v motoristickém sportu angažuje už zhruba 111 let. Uplynulý jubilejní rok 2011 byl zatím nejúspěšnějším rokem ve sportovní historii značky.

Magny-Cours patří mezi okruh s nejdelší tradicí, jeho historie sahá až do roku 1959.
,Classic Days´ se tu konají letos již po páté. Minulý rok bylo na akci zúčastnilo 1139 historických automobilů a sledovalo ji kolem 20.000 diváků.

detail

Podobné články

Copyright 2013, ŠkodaPortál.cz

info@skodaportal.cz