Zavřít

69 700 dodávek zákazníkům v červenci; tržní podíly v západní Evropě rostou

15. 08. 2013

Kategorie: Společnost

Mladá Boleslav, 15. srpna 2013 – ŠKODA díky rostoucímu počtu dodávek zákazníkům v červenci nadále zvyšovala své tržní podíly v západní Evropě. Zejména na velkých trzích, jako v Německu a ve Velké Británii, ale také v Irsku, Dánsku, Finsku a v Itálii česká značka rostla. I přes celkově složitou ekonomickou situaci dosáhl počet dodávek české automobilky v červenci počtu 69 700 vozů (červenec 2012: 72 600; -4,0 procent). V období od ledna do července 2013 dodala společnost ŠKODA AUTO svým zákazníkům 534 300 vozů (leden až červenec 2012: 565 600 vozů; -5,5 procent). V roce 2013 byl vývoj počtu dodávek značky ŠKODA dosud ovlivňován náběhy nových modelů a odpovídajícím kapacitním omezením, především náběhem nové generace modelové řady ŠKODA Octavia a důkladně přepracovaného modelu ŠKODA Superb. Třetí generace modelu ŠKODA Octavia se jeví jako trefa do černého, počet přijatých objednávek předčil všechna očekávání.

„Nové modely značky ŠKODA byly našimi zákazníky na celém světě skvěle přijaty," říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu. „V západní Evropě se nám v červenci podařilo počet našich dodávek zákazníkům zvýšit téměř o pět procent, na největším evropském trhu – v Německu – dokonce o více než deset procent. Mimořádně potěšující je vývoj celosvětově přijatých objednávek. Vidíme, že se naše modelová ofenzíva plně vyplácí," dodává Eichhorn. Největším lákadlem bude v září na frankfurtském autosalonu světová premiéra modernizovaného modelu Yeti a kompaktního hatchbacku ŠKODA Rapid Spaceback. V podobě modelu Rapid Spaceback nabízí ŠKODA první hatchback ze silného segmentu kompaktních vozů.

V západní Evropě se ŠKODA vyvíjela opět lépe než celkový trh a zákazníkům v červenci dodala 26 500 vozů, což v porovnání s červencem 2012 s výsledkem 25 300 vozů představuje nárůst o 4,8 procent. V prvních sedmi měsících roku vzrostl podíl značky na západoevropských trzích na více než tři procenta. Na druhém největším trhu značky ŠKODA na světě – v Německu – dodala česká automobilka svým zákazníkům více než 9 600 vozů, o 10,2 procenta více než ve stejném měsíci minulého roku s 8 700 vozy. ŠKODA tak dále posílila svou pozici nejsilnější dovážené značky v Německu. Ve Velké Británii bylo zákazníkům dodáno 4 900 vozů značky ŠKODA, o 16,9 procent víc než v červnu 2012. Další dvojciferný růst zaznamenala značka v Dánsku s téměř 1 200 dodávek (červenec 2012: 700 vozů; plus 59,8 procent), ve Finsku pak s více než 700 dodaných vozů (červenec 2012: 500; plus 47,2 procenta) a v Itálii s téměř 900 prodanými vozy značky ŠKODA (červenec 2012: 700; plus 25,4 procenta). V Irsku si ŠKODA se zhruba 700 vozy polepšila dokonce o 162,2 procenta (červenec 2012: 200).

Ve východní Evropě dodala ŠKODA v červenci svým zákazníkům více než 10 000 vozů (červenec 2012: 11 400; -12,4 procenta). Na Ukrajině dodala značka zákazníkům 1 100 vozů, o 21,6 procent více (červenec 2012: 900). Největším východoevropským trhem je i nadále Rusko, kde ŠKODA dodala svým zákazníkům 6 800 vozů (červenec 2012: 8 700; -21,8 procent). Se 49 700 dodanými vozy značky ŠKODA (leden až červenec 2013; -9,2 procenta) je Rusko v prvních devíti měsících roku nadále třetím největším trhem značky ŠKODA.

Ve střední Evropě činil odbyt značky ŠKODA v červenci 9 500 vozů (červenec 2012:     9 600; -0,5 procent). Na domácím českém trhu dodala ŠKODA svým zákazníkům více než 4 500 vozů (červenec 2012: 4 500). Podíl značky ŠKODA na českém trhu vzrostl v prvních sedmi měsících na 34,4 procenta.

Čína byla v červenci s 18 000 dodávkami zákazníkům opět nejsilnějším trhem značky ŠKODA (červenec 2012: 19 000 vozů; -5,5 procent). V prvních devíti měsících dodala česká značka čínským zákazníkům 138 200 vozů (leden až červenec 2012: 139 700). Dočasný pokles byl i v Číně způsoben změnami v modelové paletě. V souvislosti s nimi došlo místy ke snížení výrobní kapacity. Nové modely, jako teprve nedávno představená ŠKODA Rapid, ještě nejsou plně k dispozici.

Dodávky značky ŠKODA zákazníkům v červenci 2013 (v kusech, zaokrouhleno, dle modelů; +/- v procentech oproti stejnému měsíci loňského roku):

ŠKODA Octavia (27 500; -16,1 %)
ŠKODA Fabia (16 000; -5,6 %)
ŠKODA Superb (7.300; -11,6 %)
ŠKODA Yeti (5 100; -21,9 %)
ŠKODA Roomster (2 600; -11,8 %)
ŠKODA Rapid (7 600; nový model)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 3 700; +8,1 %)

detail

Podobné články

Copyright 2013, ŠkodaPortál.cz

info@skodaportal.cz