Zavřít

Společenská odpovědnost je pro značku ŠKODA samozřejmostí

10. 12. 2013

Kategorie: Společnost

Mladá Boleslav, 10. prosince 2013 – Jako největší český průmyslový podnik se ŠKODA AUTO mnoha způsoby angažuje pro společnost – ve smyslu trvalé politiky společenské odpovědnosti (Corporate Social Responsibility (CSR)). Automobilka nyní svou CSR-strategii dále zintenzivnila a soustředí projekty CSR do čtyř pilířů: dopravní bezpečnost, technické vzdělání, podpora dětí a bezbariérová mobilita. K tomu je nutno přičíst také řadu ekologických opatření a aktivní podporu regionů, v nichž má automobilka své výrobní závody.

„ŠKODA AUTO vnímá společenskou odpovědnost jako nedělitelnou součást firemní politiky již od svého prvopočátku", říká člen představenstva společnosti ŠKODA za oblast personalistiky Bohdan Wojnar. „CSR je pro společnost ŠKODA AUTO mnohem víc než jen heslem. Je realizována prostřednictvím konkrétních opatření, jejichž cílem je vytvářet sdílené hodnoty, tedy prospívat celé společnosti. V podnikatelském sebepojetí ŠKODA AUTO je tato odpovědnost neoddělitelně spjata s dalším růstem a trvale udržitelným rozvojem," dodává Wojnar.

V oblasti dopravní bezpečnosti podporuje automobilka řadu projektů v celé České republice. Internetový výukový program ‚ŠKODA hrou' hravou formou nabádá ke správnému chování v silničním provozu. Soutěž ‚Cesty městy' s podporou společnosti ŠKODA AUTO již deset let oceňuje opatření, konkrétně zvyšující bezpečnost silničního provozu v českých městech a obcích. Ve spolupráci se složkami integrovaného záchranného systému České republiky zorganizovala automobilka v roce 2013 informační akce ‚Bezpečně v autě' a ‚Dny dopravní bezpečnosti'. V regionech, v nichž se nachází výrobní závody značky ŠKODA, podpořila společnost jen v letošním roce prostřednictvím grantových řízení deset dalších regionálních projektu pro zlepšení bezpečnosti. Automobilka se intenzivně angažuje také ve výzkumu dopravních nehod.

Velký důraz klade ŠKODA AUTO na téma technického vzdělání. V současné době automobilka kooperuje s desítkami škol všech vzdělávacích stupňů na konkrétních projektech. Navíc ŠKODA AUTO rozšiřuje svou nabídku studentských praxí v technických oborech, umožňuje dodatečné vzdělávání pedagogů a zdarma školám poskytuje učební pomůcky a technické vybavení. Od roku 2008 dodala ŠKODA AUTO školám pro účely technického vzdělávání 288 vozů, do konce roku 2013 k nim přibude ještě dalších 18 vozidel. Dále v grantovém řízení uspělo osm subjektů, kterým společnost pomohla zajistit především vybavení učeben a technických dílen. Cílem posílené spolupráce je nadchnout více dětí pro technické vzdělání. Popularizace technických oborů a vědy je hlavním posláním vědecko - vzdělávacího centra IQ Landia v Liberci, které ŠKODA AUTO taktéž partnersky podporuje. ŠKODA navíc sází i na projekty pro děti předškolního věku. Příkladem je soutěž ,Mladý designér – tvorba vysněného vozu ŠKODA´, do kterého se zapojilo celkem 45 mateřských škol z regionu Mladá Boleslav, Vrchlabí a Kvasiny.

ŠKODA AUTO je taktéž aktivní v prosazování duálního vzdělávání, v rámci něhož dochází k propojení školských vědomostí s profesními zkušenostmi z praxe. Vedle kooperace se školami v regionech kolem výrobních závodů značky ŠKODA se automobilka podílí i na národním projektu ‚POSPOLU'. Cílem projektu je zavedení některých prvků duálního vzdělávání do výuky na českých středních školách. ŠKODA se také snaží o posílení dialogu mezi státní správou, samosprávou, školami a zaměstnavateli na regionální úrovni prostřednictvím tzv. sektorových dohod. Mezi další aktivity v oblasti vzdělávání patří vlastní Střední odborné učiliště, Vysoká škola ŠKODA AUTO nebo nově vytvořená ŠKODA Akademie.

Třetím pilířem strategie CSR je podpora dětí. ŠKODA AUTO je partnerem ‚Nadace Terezy Maxové' pro podporu znevýhodněných dětí. Již od roku 2002 se automobilka angažuje v projektu ‚Zdravotní klaun', který se stará o dlouhodobě hospitalizované děti. V rámci ‚léčby humorem' navštěvují takzvaní zdravotní klauni děti v celkem 65 českých nemocnicích. Nedávno byl tento program rozšířen i na domovy seniorů. Jen v letošním roce proběhlo 3.560 klauniád pro celkem 73.000 dětí a seniorů. Další iniciativou, podporovanou společností ŠKODA AUTO, je akce ‚Nová práce, nový život', která se prostřednictvím pracovních zkušeností a kariérního poradenství snaží pomoci dětem a mládeži z dětských domovů a zlepšit jejich uplatnění na trhu práce.

Čtvrtým pilířem aktivit společnosti ŠKODA AUTO je bezbariérová mobilita. Do této oblasti patří podpora ‚Centra Paraple', jehož cílem je návrat hendikepovaných do normálního života. Důležitým projektem je také program ‚ŠKODA Handy' který v osmi centrech nabízí hendikepovaným zájemcům o koupi vozu možnost individuálního poradenství, týkajícího se financování, přestavby vozu, mimořádných slev, které společnost ŠKODA hendikepovaným poskytuje, pojištění a státem poskytovaných příspěvků.

Vedle těchto čtyř jmenovaných pilířů se společnost ŠKODA AUTO společně s odborovou organizací KOVO v rámci aktivit CSR podílí na konkrétních projektech péče o zaměstnance a spolupráce s regiony, v nichž se nachází výrobní závody společnosti ŠKODA. Za rozsáhlou angažovanost v závodech Vrchlabí a Rychnov nad Kněžnou/Kvasiny získala automobilka před několika dny mimořádnou cenu v rámci soutěže ‚City for Business'.

Navíc se automobilka angažuje i v oblasti ekologie. ŠKODA AUTO spojila všechny své ekologické aktivity do strategie ‚GreenFuture‛. Jejím cílem je podpora trvale udržitelného vývoje společnosti, v popředí zájmu stojí efektivní vozy a šetrnější nakládání se zdroji v celém podniku. ŠKODA AUTO navíc podporuje své ekologické aktivity i pomocí projektů CSR. Skvělým příkladem je od roku 2007 konaná ekologická akce ‚Za každý prodaný vůz značky ŠKODA v České republice jeden strom'. Do dnešního dne bylo vysazeno celkem 423.000 nových stromů, z toho jich jen v letošním roce přibylo téměř 60.000.

Nad rámec vlastí strategie CSR je ŠKODA AUTO i nadále jedním z největších podporovatelů kulturních a sportovních akcí v České republice. Mezi partnery patří Česká filharmonie, Národní divadlo a Národní technické muzeum. Automobilka kromě toho podporuje vybrané kulturní akce, jako například festival vážné hudby Smetanova Litomyšl a Mezinárodní festival filmů pro děti a mládež ve Zlíně.

detail

Podobné články

Copyright 2013, ŠkodaPortál.cz

info@skodaportal.cz