Zavřít

ŠKODA: v dubnu 77.600 dodávek zákazníkům

16. 05. 2013

Kategorie: Společnost

Mladá Boleslav, 16. května 2013 – ŠKODA v dubnu 2013 dodala svým zákazníkům na celém světě více než 77 600 vozů. To je o 4,6 procent méně než ve stejném měsíci minulého roku. Také v dubnu byly prodejní výsledky značky ŠKODA ovlivněny náběhem výroby nové generace modelů Octavia a Octavia Combi. Na výsledku se projevila také pokračující slabá poptávka na některých evropských trzích. Od ledna do dubna 2013 prodala česká automobilka na celém světě více než 298.000 vozů, o osm procent méně než ve stejném období minulého roku.
„Nové modely značky ŠKODA se u našich zákazníků setkávají s velmi pozitivními ohlasy. Modernizace a rozšíření naší modelové palety v dalším průběhu roku, i přes složitý vývoj na některých trzích, pozitivně ovlivní odbyt značky ŠKODA," říká předseda představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Očekávali jsme, že v první polovině roku 2013 s ohledem na náběhy výroby nové generace modelů Octavia a Octavia Combi nedosáhneme úrovně minulého roku," dodává Vahland. „Některé trhy jsou navíc i nadále pod silným tlakem, kterému se ani my nemůžeme zcela vyhnout."

S ohledem na zavedení osmi nových nebo přepracovaných modelů jsou očekávání české automobilky pro celý letošní rok v zásadě pozitivní.

V západní Evropě dodala ŠKODA v dubnu zákazníkům 29 900 vozů, což je o 1,4 procenta méně než ve stejném měsíci loňského roku (duben 2012: 30 400). Růstu značka dosáhla ve Velké Británii (plus 16,4 procenta), Itálii (plus 36,2 procenta), Španělsku (plus 12,9 procent) a Portugalsku (plus 7,5 procent). Značka byla úspěšná také ve skandinávských zemích: V Dánsku vzrostly prodeje o 151,7 procent, ve Finsku o 38 procent a ve Švédsku o 46,4 procenta.

Dodávky značky ŠKODA ve východní Evropě dosáhly v dubnu 10 500 vozů (duben 2012: 12 300; -14,3 procenta). V Rusku prodala česká automobilka 7.500 vozů (duben 2012: 8 800; -14,9 procent). Od ledna do dubna dosáhl počet dodávek ruským zákazníkům celkem 26 100 vozů (stejné období minulého roku: 28 000; -6,7 procent). Tím je Rusko v prvních čtyřech měsících roku 2013 opět třetím největším odbytištěm značky ŠKODA po Číně a Německu.

Ve střední Evropě dosáhla ŠKODA s 10 800 dodanými vozy (duben 2012: 11 600; -6,8 procent) tržního podílu zhruba 20 procent. Na českém trhu dodala ŠKODA svým zákazníkům v dubnu více než 5 100 vozů (duben 2012: 5.500; -6,0 procent). Tržní podíl značky ŠKODA na celkově slabším domácím trhu vzrostl na 34,1 procento (duben 2012: 32,7).

Největším trhem značky ŠKODA byla v dubnu i nadále Čína s téměř 20 400 dodávkami zákazníkům. V porovnání se stejným měsícem loňského roku to odpovídá lehkému nárůstu o 0,1 procento. V prvních čtyřech měsících dodala česká automobilka čínským zákazníkům 78 100 vozů (leden až duben 2012: 79 600; -1,9 procent). Ve druhé polovině roku očekává automobilka v Číně další růst, zejména díky zahájení výroby a prodeje modelu Rapid, k němuž dochází v současné době, a díky uvedení nových importovaných modelů ŠKODA Yeti a ŠKODA Superb Combi.

Dodávky značky ŠKODA zákazníkům v dubnu 2013 (v jednotkách, zaokrouhleno, po modelech; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):

ŠKODA Octavia (31 300; -14,4 %)
ŠKODA Fabia (18 800; -14,5 %)
ŠKODA Superb (7 800; -19,4 %)
ŠKODA Yeti (6 800; -10,0 %)
ŠKODA Roomster (2 800; -15,5 %)
ŠKODA Rapid (6 600; nový model)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 3 500; nový model)

detail

Podobné články

Copyright 2013, ŠkodaPortál.cz

info@skodaportal.cz