Zavřít

Škoda chce v roce 2011 dále růst

14. 03. 2011

Kategorie: Společnost

Prodeje v obou prvních měsících roku 2011 vzrostly zhruba o 25 procent
Zvýšení výroby
Rozšíření modelové palety o nový „City Car"
Automobilka chce do roku 2018 zdvojnásobit odbyt a posílí internacionalizaci
Odbyt a tržby v roce 2010 podstatně vzrostly
Provozní výsledek ve výši 447 milionů Euro se oproti předchozímu roku více než zdvojnásobil

Praha/Mladá Boleslav, 14. března 2011 – Škoda chce v roce 2011 dále růst. Po rekordním roce 2010 s 762.600 prodanými vozy očekává česká automobilka v tomto roce pokračování kurzu růstu. Škoda v roce 2010 poprvé prolomila hranici tři čtvrtě milionu prodaných vozů. Do roku 2018 chce Škoda roční prodej minimálně zdvojnásobit na úroveň 1,5 milionu vozů. Automobilka proto zahájila rozsáhlou produktovou a tržní ofenzívu a ve všech závodech plánuje zvýšení výroby. Rok 2010 uzavřela Škoda s pozitivním výsledkem. Tržby vzrostly o 22,4 procenta na 8,692 miliard Euro. Provozní výsledek se nárůstem na 447 milionů Euro více než zdvojnásobil.

„Rok 2011 je – přesně 20 let od vstupu koncernu Volkswagen – pro Škodu rokem přehazování výhybek a rokem rozjezdu," řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland v rámci výroční tiskové konference v Praze. „Do nového roku jsme přitom vykročili velice dobře a plynule jsme navázali na rekordní odbyt v roce 2010," řekl Winfried Krause, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast ekonomie.

V prvních dvou měsících roku 2011 vzrostly celosvětové prodeje značky oproti předchozímu roku o téměř 25 procent na 132.100 vozů. „Naši pozici na trzích budeme důsledně posilovat a v letošním roce počítáme s pokračováním kurzu růstu. Za tímto účelem plánujeme zvýšení výroby v závodech společnosti Škoda, a to jak na našem domácím českém trhu, tak i mimo Evropu," uvedl Winfried Vahland.

V rámci Růstové strategie Škoda, vyhlášené v roce 2010, chce automobilka do roku 2018 odbyt oproti dnešnímu objemu minimálně zdvojnásobit na 1,5 milionu vozů. „Nespokojíme se s tím, čeho jsme dosáhli, a přeřadíme na vyšší stupeň. Škoda má velký potenciál a stojí před posunem k dalšímu růstu. To se týká jak našich aktivit na trzích, tak i rozšiřování modelové palety," zdůraznil Winfried Vahland.Ústředním prvkem těchto plánů je posílení internacionalizace podniku. Zatímco na hlavních evropských trzích se očekává spíše mírný růst, počítá Škoda na růstových trzích Číny, Ruska a Indii s dalším dynamickým vývojem. „Zaútočíme ve všech regionech a chceme se intenzivně podílet na růstu v regionech, v nichž automobilový průmysl zažívá boom," říká šéf společnosti Škoda. Do konce desetiletí počítá automobilka s růstem celosvětového trhu osobních vozů na zhruba 85 milionů vozů ročně: „V automobilovém průmyslu před sebou máme dobré roky, to nám poskytuje příznivý vítr do plachet."

Za tímto účelem Škoda vynakládá rozsáhlé investice do nových produktů a na celém světě chce pro značku nadchnout nové zákazníky a nové segmenty trhu. První pohled na budoucí designérský jazyk nových modelů poskytla na ženevském autosalonu představená studie „VisionD". Ještě v letošním roce v podobě nového modelu „City Car" přijde na trh první vůz v rámci produktové ofenzívy. Winfried Vahland: „Tento vůz je naší odpovědí na sílící poptávku po malých automobilech s nízkou spotřebou a příznivými provozními náklady a nabízí nový odbytový potenciál v Evropě."

V roce 2012 pak bude učiněn první strategický krok v modelové politice: kompaktní limuzína, umístěná mezi modely Fabia a Octavia, má pro značku Škoda otevřít další velkoobjemový segment. Všechny nové modely přitom budou beze změny splňovat příslib značky, který zní „simply clever": budou to praktické vozy s optimální nabídkou prostoru a vynikajícím poměrem ceny a hodnoty.

Růstová strategie podniku je založena na zdravé výchozí posici. Prodeje v roce 2010 dosáhly nové rekordní výše 762.600 vozů. Téměř na všech trzích se Škoda zlepšila a zvýšila své tržní podíly. Nejdynamičtější vývoj zaznamenala na zámořských asijských trzích se zvýšením o 48 procent. Na domácím českém trhu posílila Škoda své vedoucí postavení na tržní podíl více než 34 procent. Ve východní Evropě činilo zvýšení odbytu 22 procent. Lehce klesající byly, v důsledku ukončení státních podpůrných programů, prodeje v západní Evropě.

Nejprodávanějším modelem byla v uplynulém roce Octavia s více než 350.000 prodanými vozy.

Pozitivně se v roce 2010 vyvíjely také finanční ukazatele podniku. Tržby vzrostly o 22,4 procenta na 8,692 miliard Euro. Provozní výsledek se v porovnání s předchozím rokem podařilo více než zdvojnásobit na hodnotu 447 milionů Euro. Podstatně vzrostla také čistá likvidita; dosáhla hodnoty 1,605 miliard Euro. Zisk před zdaněním činil 418 milionů Euro.

detail

Podobné články

Copyright 2013, ŠkodaPortál.cz

info@skodaportal.cz