Zavřít

Prodeje Škoda Auto za první čtvrtletí proti loňskému roku vzrostly o čtvrtinu, březnový prodej znamenal rekord v historii společnosti

16. 04. 2010

Kategorie: Společnost

Prodeje společnosti Škoda Auto za první čtvrtletí 2010 vzrostly o 25 % na 178.901 vozů. Růst výrazně podpořila rostoucí poptávka na automobilovém trhu v Číně, kde bylo zákazníkům dodáno celkem 42.707 vozů značky Škoda, tj. nárůst o 122 % oproti stejnému období roku 2009.

V samotném měsíci březnu dodala automobilka zákazníkům na celém světě 72.900 vozů značky Škoda a dosáhla tak rekordního měsíčního prodeje v historii firmy.

Silný růst prodejů zaznamenala Škoda Auto v prvním čtvrtletí také na trzích střední (+13 %; 27.995 vozů), zejména v České republice a v Polsku) a západní Evropy (+13 %; 85.187 vozů).

Zájem o vozy Škoda v ČR neustále roste. Od začátku roku 2010 bylo zákazníků v České republice dodáno 13 289 vozů, tj. o 2 791 více než za stejné období loňského roku. Nejprodávanější modelovou řadou Škoda v prvním čtvrtletí letošního roku zůstává v České republice Octavia s 6 496 prodanými vozy. Tržní podíl značky Škoda dosahuje za první čtvrtletí roku 2010 úrovně 33,4 %.

Objemově nejsilnějším trhem západní Evropy zůstalo Německo, přestože tamní trh zaznamenal proti loňskému roku významný pokles. Tento trend sledovaly také dodávky Škoda Auto.

I západní Evropa bez Německa se s nárůstem o 43 % na 56.763 prodaných vozů oproti předcházejícímu roku vyvíjela velice pozitivně. Důležitým motorem byla Velká Británie s 11.704 prodanými vozy, což znamená meziroční nárůst prodeje značky Škoda o 72 %. Dynamicky pak rostly také například dodávky ve Španělsku, Portugalsku nebo Norsku.

Nejoblíbenějším vozem značky Škoda byla v prvním kvartálu 2010 Octavia (77.192 vozů; tj. +32 %). Druhým nejúspěšnějším modelem byla Škoda Fabia (52.700 vozů; tj. -3 %). Nejrychleji rostly prodeje modelu Škoda Superb (20.514 vozů; tj. +119 %). Velký zájem projevili zákazníci o SUV Škoda Yeti (12.195 vozů). Automobilka dále prodala 7.886 vozů modelové řady Roomster a 8.414 vozů Octavia Tour.

„Prodejní výsledky společnosti Škoda Auto pozitivní trend, a jsou také ovlivněny dynamickým vývojem v Číně. Impulzy pro růst jsme také získali v některých evropských zemích. Ve vyhlídkách pro letošní rok proto zůstáváme optimističtí, ale opatrní. Naděje vkládáme do nových modelů, jimiž jsou Yeti a Superb Combi s prodejními úspěchy, které předčily naše očekávání. Celkově budeme pokračovat na cestě růstu," uvedl Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje a marketingu.

Prodejní výsledky prvního čtvrtletí letošního roku v ČR komentoval vedoucí prodeje značky Škoda pro střední Evropu Jan Hurt: „Podařilo se nám navýšit objemy prodeje a potvrdit stabilní pozici ve středoevropském regionu. Velkému zájmu se v ČR těší modely Yeti a Superb Combi o čemž svědčí i dodatečné víkendové směny v našem závodě v Kvasinách. Pozitivní reakce veřejnosti zaznamenáváme na modernizované modely Fabia a Roomster, včetně dynamických a úsporných motorů TSI. Kladně se ve statistice promítnuly nákupy ze strany firem a drobných živnostníků, kteří začínají realizovat odložené investice na obnovu vozového parku."

detail

Podobné články

Škoda je opět vítězem „Českých 100 nejlepších“

Škoda je opět vítězem „Českých 100 nejlepších“

Automobilka získala prestižní ocenění již pojedenáctéOcenění na základě ankety mezi více než 20.000 respondentyPředání cen za přítomnosti prezidenta republiky Praha/Mladá Boleslav, 28. listopadu 2011 –…... Číst dále

Copyright 2013, ŠkodaPortál.cz

info@skodaportal.cz