Zavřít

Nová ŠKODA Fabia: Tisková mapa

13. 10. 2014

Kategorie: Modely

Mladá Boleslav/Lisabon, říjen 2014 – Láska na první pohled - u automobilu je to design, který vzbuzuje emoce. Nejnovější generace modelu Fabia, úspěšného malého vozu značky ŠKODA, zaujme podstatně ostřejším, dynamičtějším a emocionálnějším tvaroslovím a sportovními proporcemi. Z vozů vyšších tříd Fabia přebírá vyspělé bezpečnostní a komfortní prvky a systémy infotainmentu. Vrcholem je pak možnost propojení automobilu s chytrým telefonem pomocí rozhraní MirrorLink™ a SmartGate, které zde slaví svou premiéru ve vozech ŠKODA. I přes posun v oblasti techniky a rozsahu dostupných výbav bude nová Fabia až o 65 kg lehčí a až o 17 % úspornější. Hmotnost novinky startuje na hranici pouhých 980 kg. Jak je pro značku ŠKODA typické, vůz nabídne mezigeneračně více místa v interiéru, největší zavazadlový prostor ve svém segmentu a díky 17 „Simply Clever" prvkům se také zvýší i jeho funkčnost. Nová Fabia vstoupí na trh v listopadu 2014.

„Nová ŠKODA Fabia je ideální vůz pro moderní městskou mobilitu. Kompaktní, s dostatkem místa pro posádku a její zavazadla, s moderním přitažlivým designem, úsporná a bezpečná – naše Fabia nabízí všechny silné vlastnosti vozů značky ŠKODA," říká předseda představenstva ŠKODA AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Při vývoji třetí generace bylo naším cílem dostat do segmentu malých vozů inovativní techniku: středem pozornosti byly ekologie, spotřeba, bezpečnost a komfort. Kromě toho bude nová Fabia excelovat i po vizuální stránce, a to emocionálním a sportovnějším designovým jazykem. Že je možné toto všechno nabídnout za dostupnou cenu, podtrhuje sílu naší značky. S tímto vynikajícím automobilem chceme pokračovat v úspěšné historii modelu Fabia a získat pro značku ŠKODA nové skupiny zákazníků," dodává Prof. Vahland.
ŠKODA Fabia je po modelu Octavia druhou nejprodávanější řadou české automobilky. Od premiéry první generace v roce 1999 dodala ŠKODA do konce srpna 2014 svým zákazníkům celkem téměř 3,5 miliony vozů Fabia.

Již 15 let je Fabia nositelem tradičních hodnot značky ŠKODA v segmentu malých vozů. Dostatek místa v interiéru při kompaktních vnějších rozměrech, řada praktických řešení, příznivá spotřeba, spolehlivá technika a výhodný poměr ceny a nabízené hodnoty – to je kombinace vlastností, díky kterým je Fabia jedním z nejoblíbenějších vozů své třídy.

Její kvality potvrzují také četná ocenění od odborné i laické veřejnosti doma i v cizině. Druhá generace, která přišla na trh v roce 2007, získala řadu cen v České republice i v zahraničí. K nejdůležitějším patří prestižní mezinárodní cena RedDot za vynikající design. K tomu jen v Německu ve své kategorii přidala trofeje z anket Zlatý volant, Firemní auto roku, Auto Trophy (Cenově nejvýhodnější malý vůz) nebo Best Cars (Nejlepší importovaný malý vůz). Ve Velké Británii byla Fabia mimo jiné oceněna organizacemi The Caravan Club (Nejlepší malý vůz do 16 000 liber) a Scottish Group of Motoring Writers (Malý vůz roku).

Čiré emoce: Atraktivní sportovní design

„Design nové generace modelu Fabia je pokračováním evoluce designového jazyka značky ŠKODA," říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva ŠKODA AUTO za oblast technického vývoje. „Poprvé vůz ŠKODA v rámci sériové výroby ukazuje designové prvky konceptu VisionC. Se svými novými proporcemi je Fabia moderní, atraktivní a svěží. Přitom jsme do sériové výroby převedli i některé geny z našich soutěžních speciálů a vytvořili tak nejemocionálnější model Fabia všech dob."

Novou generaci modelu Fabia charakterizují vyvážené proporce, krystalické tvary, výrazná hra světel a stínů, precizní linie a ostré hrany. Novinka v segmentu malých vozů tak nepřehlédnutelným způsobem demonstruje posílenou emocionální sílu značky ŠKODA. Ve svém třetím vydání je Fabia mezigeneračně o 8 mm kratší, o 90 mm širší a o 31 mm nižší. Příď vozu působí díky větší šířce a cílenému zvýraznění horizontální orientace sebevědomějším dojmem. Výraznými prvky jsou ostře řezané, široké světlomety, krystalicky vybroušené krycí sklo, pro značku typická lamelová mřížka chladiče a logo s okřídleným šípem na prominentním výběžku kapoty. Designéři také zdůraznili grafickou jednotu masky chladiče a světlometů. Silným prvkem jsou dva prolisy na kapotě, které se táhnou podél jejího vnějšího okraje a nad světlomety míří do ztracena směrem ke středu vozu.

Dynamický vzhled modelu Fabia při pohledu z boku posílili designéři prostřednictvím kombinace ostré linie „Tornádo" a takzvané „Wing Line", které se ve vzájemné harmonii táhnou od předních světlometů po zadní svítilny. Úzké sloupky, hra světel a stínů a nová, atraktivní nabídka kol charakteristický vzhled dále zvýrazňují.

Sílu a suverenitu vyzařuje Fabia také při pohledu zezadu. Záď je jasně uspořádaná, má zřetelně vykreslené kontury a též zdůrazňuje horizontální orientaci stavby vozu. Podobně jako u ostatních automobilů značky ŠKODA, i zde designéři kladli velký význam na uspořádání zadních sdružených svítilen, které dostaly kontrastující černé orámování. Jako symboličtí pokračovatelé tradice českých sklářů pilovali detaily, aby se dopracovali k brilantnímu celku. Skupinové svítilny samozřejmě zachovají poznávací znak typický pro mladoboleslavské vozy: do tmy svítí tvarem písmene C.

Novinkou u značky ŠKODA je rozsah individualizace exteriéru a interiéru. Zákazník si může k barvě karoserie vybrat některý ze čtyř odstínů pro střechu, vnější zpětná zrcátka a kola z lehké slitiny. Zcela nový interiér zaujme svým hodnotným vzhledem, kvalitou zpracování, horizontálním vedením linií a nezvykle bohatou škálou barev, resp. jejich kombinací.

První vůz značky ŠKODA s technologiemi MirrorLink™ a SmartGate

Zcela nově byla koncipována autorádia pro novou generaci modelu ŠKODA Fabia. Celkem jsou v nabídce tři audiosystémy. Všechny vychází z takzvané modulární stavebnice infotainmentu (MIB, z německého Modularen Infotainment-Baukasten) koncernu Volkswagen a umožňují řadu atraktivních funkcí, které jsou ve třídě malých vozů průkopnické. Poprvé je v nabídce dotyková obrazovka, která rozpozná vícedotyková gesta.

Jako první vůz značky ŠKODA nabízí nová Fabia možnost jednoduchým způsobem propojit chytrý telefon s automobilem. Takzvaný MirrorLink™ využívá obrazovku infotainment systému Bolero k zobrazování a obsluze vybraných aplikací běžících v chytrém telefonu. Kromě toho má nová Fabia i rozhraní SmartGate: díky němu lze naopak určitá data vozu zobrazovat, ukládat a využívat pomocí speciálních aplikací na chytrém telefonu. Například nově vyvinutá aplikace „ŠKODA Drive" poskytne řidiči přehled o tom, jak úsporný je jeho styl jízdy. S „MFA Pro" mohou uživatelé na svém chytrém telefonu sledovat rozšířené funkce palubního počítače, resp. obsah multifunkčního displeje (MFA). Nabídka aplikací pro obě technologie je ještě širší a postupně se rozrůstá.

Nová dimenze úspornosti a šetrnosti k životnímu prostředí: Emise CO2 82 g/km

V oblasti spotřeby a emisí dosáhli vývojáři nové generace modelu Fabia velkého pokroku. Výsledkem je pokles až na hodnotu 3,1 l/100 km, resp. na pouhých 82 g CO2 na km, a to u verze ŠKODA Fabia GreenLine, která přijde na trh v roce 2015. Plošné snížení spotřeby a emisí v řadě Fabia je výsledkem zcela nově vyvinuté generace benzinových a naftových motorů, důsledného snižování hmotnosti začínající na pouhých 980 kg a optimalizované aerodynamiky.

V nabídce jsou celkem čtyři benzinové motory a tři naftové agregáty. Všechny jednotky plní emisní normu EU 6 a disponují systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie. Výkonové spektrum benzinových motorů sahá od 44 kW (60 koní) po 81 kW (110 koní). Nová paleta tříválcových dieselových agregátů je k dispozici ve výkonovém spektru od 55 kW (75 koní) do 77 kW (105 koní). Převodovky jsou buď ručně řazené nebo automatická dvouspojková ústrojí DSG.

Komfortní podvozek

Nový podvozek modelu ŠKODA Fabia byl cíleně navržen a odladěn s důrazem na vyšší komfort při maximální možné jízdní stabilitě. Novému modelu prospělo nejen rozšíření předního a zadního rozchodu o 30 mm, ale také prodloužení rozvoru o 5 mm. Konstrukce nového vozu Fabia vychází z modulárního konceptu, který z velké části využívá prvky MQB, mj. motory, elektromechanické řízení nebo velkou část elektrické a elektronické výbavy (řídicí jednotky, sdružený štít palubních přístrojů, systémy infotainmentu a asistenční systémy). Součástí komplexního přístupu bylo také precizní odladění komponent jako nové elektromechanické řízení a nové motory s nově konstruovaným uložením.

I přes zvýšení úrovně techniky a komfortu se podařilo podstatně snížit hmotnost vozu. V závislosti na konkrétní konfiguraci může být nová ŠKODA Fabia ve srovnání s druhou generací až o 65 kg lehčí. S tříválcovým motorem 1,0 MPI má Fabia pohotovostní hmotnost (bez řidiče) pouze 980 kg.

Bezpečnost na vysoké úrovni: Inspirace z vyšších tříd

Nová Fabia získala vyspělé bezpečnostní systémy, které doposud uživatelé vozů ŠKODA znali z vozů vyšších segmentů. Volitelný Front Assistant s integrovanou funkcí nouzové brzdy City, která vůz dokáže automaticky zastavit, snižuje riziko nehod v koloně. Multikolizní brzda vůz po nehodě automaticky zabrzdí, aby tak zabránila následným kolizím. Počínající únavu řidiče rozpozná Driver Activity Assistant. S pomocí nového omezovače rychlosti lze rychlost automaticky omezit na předem nastavenou hodnotu. Při rozjezdu do kopce pomůže Hill Hold Control. Kromě toho má nová Fabia pro země EU v sériové výbavě také elektronickou kontrolu tlaku vzduchu v pneumatikách.

Součástí sériové výbavy třetí generace modelu ŠKODA Fabia je systém XDS+, který je rozšířenou funkcí elektronické uzávěrky diferenciálu, pro bezpečný průjezd zatáčkou.

Z oblasti pasivní bezpečnosti je k dispozici až šest airbagů, samozřejmostí jsou tříbodové bezpečnostní pásy.

Důraz na komfort

Vůbec poprvé nabízí ŠKODA Fabia automatický systém bezklíčového odemykání, startování a zamykání KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-SYstem). V této modelové řadě také debutuje signalizace při parkování vpředu a vzadu. Dosud měla Fabia tento prvek pouze vzadu.

Optimální výhled z vozu zaručuje Rain-Light Assistant s dešťovým a světelným senzorem. Dešťový senzor automaticky reguluje rychlost stěračů. Světelný senzor v závislosti na světelných podmínkách automaticky zapíná a vypíná tlumená světla.

Svou premiéru ve voze ŠKODA Fabia oslaví také nové elektromechanické řízení, zvané
C-EPS (Column-Electric Power Steering). Tato náhrada za dosud používané elektrohydraulické servořízení šetří hmotnost i palivo.

Poprvé si může zákazník objednat vůz ŠKODA Fabia s velkou panoramatickou prosklenou střechou, která přispívá k ještě většímu pocitu vzdušnosti na palubě.

Dostatek místa a 17 „Simply Clever" řešení

Nová ŠKODA Fabia nadchne nabídkou prostoru a vysokou funkčností. V nabídce pro model Fabia je 17 „Simply Clever" prvků.

V disciplíně objem zavazadlového prostoru hledá nová Fabia přemožitele mezi malými vozy jen obtížně. Její zavazadlový prostor pojme 330 litrů (1 150 litrů při sklopených zadních opěradlech).

Kabina je o 21 mm širší (vpředu) a o 8 mm delší. Přestože je nová Fabia celkově nižší, prostor nad hlavou řidiče a spolujezdce vzrostl.

Díky 17 „Simply Clever" řešením je nová ŠKODA Fabia jedním z nejpraktičtějších zástupců svého segmentu. Devět z nich slaví v této modelové řadě svou premiéru: škrabka na led, umístněná ve víčku palivové nádrže, držák multimediálních zařízení v držáku nápojů vpředu, odkládací prostor pro reflexní vestu ve výplni dveří, nádoby na odpadky ve výplni dveří, síťky na vnitřních hranách předních sedaček, držák na lahev o objemu 0,5 litru ve výplni zadních dveří a systémy MirrorLink™ a SmartGate. Navíc je poprvé v odkládací skříňce před sedadlem spolujezdce prostor i pro litrovou lahev.

Ve voze jsou i další osvědčená řešení, jako různé háčky a sítě v zavazadlovém prostoru.

detail

Podobné články

Copyright 2013, ŠkodaPortál.cz

info@skodaportal.cz